iMagazine

Xbox One X – zadebiutuje 7 listopada (17/11/2017 w Polsce)

12/06/2017, 08:40 · · · 13

W nocy Microsoft zaprezentował finalną wersję swojego Projektu Scorpio. Następna wersja konsoli Xbox One została oznaczona literką X. Będzie to najwydajniejsza konsola na rynku, a zarazem najmniejszy Xbox w historii. Do sklepów trafi 7 listopada.

Xbox One X posiada 8 rdzenowy procesor o taktowaniu 2,3 GHz i grafikę z wydajnością 6 teraflopów. Dla porównania Xbox One to 1,3 teraflopa, a PS4 Pro 4,2. W środku znalazło się też miejsce na 12 GB pamięci GDDR5 RAM z przepustowością 325 GB/s oraz dysk o pojemności 1 TB. Napęd optyczny oczywiście obsługuje płyty UHD Blu-ray. Konsola jest jeszcze mniejsza niż Xbox One S. Xbox One X pozwoli na płynną rozgrywkę w 4K z 60 klatkami na sekundę, ma też być gotowy na płynną obsługę technologii VR, ale tutaj żadnych szczegółów podczas prezentacji nie usłyszeliśmy. Na sklepowych półkach X pojawi się 7 listopada w cenie 499 dolarów/euro, co w Polsce powinno się przekładać na cenę około 2099 zł.

Konsola robi wrażenie swoimi niewielkimi wymiarami i dużą mocą obliczeniową. Choć o mocy mówiono wcześniej, to spodziewano się raczej zobaczyć kolosa podobnego do pierwszej wersji Xbox One. Tymczasem Xbox One X będzie mały, raczej cichy i oferujący rozgrywkę w 4K. W dodatku cena nie jest ekstremalna, choć oczywiście wyższa od PS4 Pro, to daleko jej do ceny komputerów gamingowych.

Podczas konferencji Microsoft pochwalił się dostępnością takich tytułów jak:

  • Forza Motorsport 7
  • PlayerUnknown’s Battlegrounds
  • Assassin’s Creed Origins1
  • Metro Exodus
  • Middle Earth Shadow Of War
  • Deep Rock Galactic
  • The Darwin Project
  • State of Decay 2
  • Black Desert Online
  • The Last Night
  • Tacoma
  • Sea of Thieves
  • Super Lucky Tale
  • Crockdown 3
  • Cuphead
  • Ashen
  • Life is Strange 2
  • Ori and the Will of the Wisps
  • Minecraft 4K

To nie są tytuły, które wzbudziłyby większą ekscytację i sprawiły, że Xbox One X z miejsca stałby się hitem. Nowy Xbox nie będzie miał łatwo, aby przekonać do zakupu użytkowników innych konsol i pecetów. Sama konsola robi wrażenie i ma spory potencjał.

  1. Wojtek chyba zmieni konsolę i telewizor.
13

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

  • W Polsce 17 listopada :)

  • Lespru

    PS4 Pro chyba również obsługuje 4K z 60fps ?
    A 500$ to raczej 2400 u nas – musimy dodać podatek, ale może się myle

    • PS4 Pro skaluje rozdzielczości. z prawdziwym 4K nie ma nic wspólnego.
      XBox One X moim zdaniem też będzie skalować.
      GTX1080 ma 9 Teraflopów i dostaje zadyszki z niektórymi grami w 4K.

  • I co, da się? Da się! Brawo MS za pokazanie wydajnej konsoli, która nie rośnie gabarytowo w miarę nabierania mocy, jak to miało miejsce z PS4 Pro.

    Sony ma ciężki orzech do zgryzienia na najbliższe dwa lata. Moim zdaniem ludzie chcą mieć nie tylko mocny sprzęt, ale i minimalistyczny. Jeszcze raz brawo MB!

    • Patrząc na rozmiar mojego amplitunera to obojętne mi. Wolałbym cichsze rozwiązanie niż mniejsze. 😉

    • mataman

      Ludzie chcą grać w gry, a te ma sony. M$ nie ma nic na launch konsoli poza Forzą 7.

      • Nie znam nikogo kto by jarał się grami ONLY FOR PS4.
        Może to dlatego, że zadaję się z ludźmi którzy wolą myślenie nad bezsensowne naciskanie pada.

        • mataman

          Uncharted, The Last of Us, Horizon Zero Down, Detroit Become Human to bezsensowne naciskanie pada? Hahahaha 😂 A co takiego skłaniającego do przemyśleń ma klocek? Sea of Thieves może?

          • Wyjątki.

          • Lespru

            A to tylko ten rok, bo exclusive’ów jest znacznie znacznie więcej :)

      • Łukasz Stanek

        Mówisz tak jakby premiera PS4 Pro była połączona z premierą nowej gry ;)

Jeśli chcesz wesprzeć redakcję iMagazine, podoba Ci się nasza praca, to zapraszamy do iMag Weekly

dołącz

W archiwum iMag Weekly znajdziecie ponad 500 felietonów, artykułów, recenzji, opisów, przepisów oraz relacji z podróży – w sumie do przeczytania jest ponad 500 tysięcy słów. Wykupienie dostępu do niego jest „dożywotnie” (czyli tak długo jak będzie funkcjonował iMagazine) i wystarczy to zrobić raz. Nasz tygodnik był wydawany do dnia 27/01/2017.

Osoby, które miały wykupioną jakąkolwiek subskrypcję otrzymały pełny dostęp do archiwum.