iMagazine

Dlaczego iPhone 8, a nie iPhone 7S?

13/09/2017, 23:40 · · · 6

Miron Nurski na łamach Komórkomanii opublikował swoją teorię na temat tego, dlaczego mamy iPhone’a 8, a nie 7S…

Dlaczego to takie ważne? Klienci zdążyli się już przyzwyczaić, że bezpośrednim konkurentem iPhone’a 7 był Galaxy S7, a iPhone 6s rywalizował z Galaxy S6. Widząc na sklepowej półce iPhone’a 7s u boku Galaxy S8 mogliby niesłusznie uznać, że ten pierwszy jest produktem starszej generacji. Niewykluczone, że Apple właśnie tego się bał.

Teoretycznie to może być powód, a w zasadzie część powodu. Osobiście jednak uważam, że głównym i przeważającym było takie wypozycjonowanie 8-ki, aby nieświadomy konsument wyraźnie widział różnicę względem 7-ki, aby sprzedawał się pomimo istnienia X-a.

Jak widać po mnie, nie do końca im to wyszło.

6

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki i zwinne samochody. Niedawno rozpocząłem prowadzenie kursów Lightrooma i fotografii na Pikselowe.pl – zapraszam.

morid1n

Dodaj komentarz

Bartosz napisał(a):

Czy im to wyszło czy nie niech zweryfikują odpowiednie wyniki kwartalne a nie jednostkowe przypadki ;)

Mariusz Piaścik napisał(a):

a co za rok? iPhone 9? iPhone 11?

Wloczynet napisał(a):

8s i Xs :-)

andig89 napisał(a):

iP 11 i iP SE 2

Jeśli trzeba iPhone nazwać 8, żeby użytkownicy nie pomylili go z „zeszło rocznym”, tzn. że traktują klient jak idiotę (w sumie się z nimi zgadzam, no ale…), nie wie co kupuje, a co za tym idzie pewnie się iP 8/X sprzeda. Szkoda, że będzie trzeba czekać parę lat na wynik eksperymentu z podnoszeniem cen. Ciekawe ile są w stanie jeszcze wycisnąć i co dalej. Ten trend może potrwać jeszcze parę generacji, no ale niektórzy czekają na to już chyba od iP 4, więc nie mam co narzekać 😛.
Ciekawe na który model będzie najwyższy popyt. Mając te dane będzie lepiej w stanie przewidzieć dalsze poczynania Apple. Czytając komentarze zakładam, że „zachód” łyknie lekko iP X 128GB i będzie się sprzedawał na poziomie lub nieco lepiej od 8. Interesujące porównanie będzie też popytu na iP7 vs iP 6S w zeszłym roku, czyli tych starszych modeli po premierze nowego.

1111 napisał(a):

@andig89
Apple nie traktuje klienta jak idiote- to klienci sa idiotami – sam widze na forach MIESIACE przed premiera KAZDY sie upiera na to iz bedze nastepny iPhone…… 8 – nie 7S tylko 8 – bo byl 7 – to po 7 jest cyfra 8.
Apple nie jest glupie i zdecydowalo sie „isc z fala” by nie tracic klientow bo otrzymaja ZNOWU ten sam iPhone……. 7 – a to ze bedzie mial ‚s’ to juz NIK nie bedzie widzial – 7 to 7

andig89 napisał(a):

Sam sobie zaprzeczasz. Apple traktuje klientów jak idiotów, bo są idiotami. Czy ja napisałem, że Apple jest głupie? Nie, Apple dostosowuje się do lemingów, a ja wolałbym, żeby wszystkich traktowali jak ludzi inteligentnych. Powinni równać do góry, a nie do dołu. Jak tak się zastanowiłem chwile, to Apple kiedyś potrafił mądre przesłania umieszczać w swoich produktach, a teraz? Animowane gówno 🤦🏻‍♂️. Tak tak, wiem, to dla Azjatów, ale dobrze to oddaje kuriozum sytuacji. Wysyłanie serduszek przez AW to przy tym pikuś.

Jeśli chcesz wesprzeć redakcję iMagazine, podoba Ci się nasza praca, to zapraszamy do iMag Weekly

dołącz

W archiwum iMag Weekly znajdziecie ponad 500 felietonów, artykułów, recenzji, opisów, przepisów oraz relacji z podróży – w sumie do przeczytania jest ponad 500 tysięcy słów. Wykupienie dostępu do niego jest „dożywotnie” (czyli tak długo jak będzie funkcjonował iMagazine) i wystarczy to zrobić raz. Nasz tygodnik był wydawany do dnia 27/01/2017.

Osoby, które miały wykupioną jakąkolwiek subskrypcję otrzymały pełny dostęp do archiwum.