iMagazine

1Password i irytujący komunikat iCloud

11/10/2017, 18:11 · · · 1

Jeśli korzystacie z 1Password na macOS bez subskrypcji i do synchronizacji danych między urządzeniami używacie iCloud, to jest duże prawdopodobieństwo, że ostatnio coś mogło Was w równym stopniu podirytować co mnie.

Chodzi mianowicie o komunikat, który zaczął mi się pojawiać raz dziennie za każdym razem, gdy chciałem skorzystać z 1Password pierwszy raz tego dnia.

Z taką sytuacją zmagałem się już od dłuższego czasu i o ile na początku nie było to aż takie dokuczliwe, to z dnia na dzień zaczynało być coraz bardziej.

Okazuje się, że Apple jakiś czas temu zmienił coś w kwestii tokenów, które umożliwiają synchronizację z iCloud aplikacjom zewnętrznym. Konkretnie chodzi o żywotność takiego tokena. Kiedyś była albo nieograniczona, albo ustawiona na bardzo długi czas. Obecnie domyślnie taki token jest ważny jeden dzień. Niestety nie ma sposobu, żeby zupełnie pozbyć się tego komunikatu i przechodzenia całej procedury logowania, ale można go przynajmniej ustawić tak, żeby pojawiał się rzadziej. Jak? Bardzo łatwo.

Gdy następnym razem pojawi się Wam powyższy komunikat i przejdziecie na stronę logowania Apple, przed przejściem dalej po wpisaniu swoich danych musicie zaznaczyć opcję Nie wylogowuj.

W ten sposób token będzie ważny przez 30 dni i dopiero po tym czasie będzie trzeba go odświeżyć poprzez ponowne zalogowanie.

1

Maciej Skrzypczak

Użytkownik sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, grafik komputerowy, nałogowy gracz ARK: Survival Evolved. Redaktor iMagazine.pl.


1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Mariusz Włodarczyk (@mariusz74) Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mariusz Włodarczyk (@mariusz74)
Gość

Używam 1Password na: iPhone, iPad i MacBoom. Sejf synchronizuje się między tymi urządzeniami przez Dropbox i nigdy tego komunikatu nie widziałem.