Netflix odnosi się do testów droższego pakietu Ultra

05/07/2018, 08:40 · · · 4

Po wczorajszym tekście o nowym planie taryfowym w Netfliksie i tym samym wyższych cenach, odezwała się do mnie agencja odpowiadająca za PR serwisu w Polsce. Dostałem oficjalne stanowisko serwisu Netflix, przedstawiciele firmy uspokajają. Przynajmniej na razie podwyżek i zmian nie należy się spodziewać.

Poniżej oficjalny komentarz Biura Prasowego Netflix:

Netflix nieustannie testuje nowe rozwiązania, a poszczególne próby zwykle różnią się od siebie czasem trwania. W tym przypadku testujemy różne poziomy cenowe oraz wachlarz dostępnych funkcji, by lepiej zrozumieć podejście konsumentów do oferty Netflix. Nie wszyscy użytkownicy zobaczą ten test, a część z proponowanych w nim elementów może nigdy nie zostać wprowadzona.

To powinno uspokoić tych, których planowane zmiany zaniepokoiły. „Nowy cennik” jest jednym z wielu testów, które prowadzi Netflix, podobnie jak robią to inne duże serwisy, zmieniając niektóre elementy interfejsu, czy właśnie strony z cennikiem u wybranych użytkowników. Testuje się na żywym organizmie różne wariacje. Zwykle robi się to w stylu „ninja”, tak aby dostarczyć odpowiednie dane twórcom witryny, a większa grupa użytkowników ma zostać nie dotknięta zmianami, czy wręcz mają być dla nich niezauważalne. W tym przypadku niestety nie wyszło i mamy globalne poruszenie, news obiegł wiele serwisów na całym świecie. Na razie jednak są to wyłącznie testy i podwyżek, ani zmian w pakietach nie należy się spodziewać.

Testowana podwyżka1 byłaby znacząca, choć jednocześnie nie zniechęcająca do dalszego korzystania z usługi. Obecna cena wydaje się być jednak bardziej racjonalna. Sam korzystam z Netflixa od dnia polskiej premiery i nie wyobrażam sobie zaprzestania subskrybowania usługi. Jest jednak tylko jedną z usług wideo, oprócz tego korzystam także z HBO GO i oferty nc+, czasami dodatkowo aktywuje Amazon Video Prime i ShowMax.

  1. Podwyżka ponieważ pakiet Ultra zastępowałby pakiet premium, a pakiet premium byłby właściwie nową ofertą


4

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko