Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple kolejny raz reklamuje swoje rozwiązania mające zapewnic bezpieczeństwo i prywatność

Apple kolejny raz reklamuje swoje rozwiązania mające zapewnic bezpieczeństwo i prywatność

Paweł Okopień
paweloko
18
Dodane: 5 lat temu

Apple opublikowało nowy spot reklamowy o nazwie „Inside Joke”. Jest to kolejna reklama firmy skupiona na bezpieczeństwie i prywatności. Tym razem firma podkreśla, że wiadomości wysyłane przez iMessage są w pełni zaszyfrowane.

Nowy spot Apple ma być w zamierzeniu zabawny. Istotą jest jednak pokazanie, że to, co widzimy w wiadomościach iMessage, nie dostanie się w ręce osób postronnych, więc tylko my i nadawca będziemy wiedzieć, co otrzymujemy. Jest to kolejny spot poświęcony bezpieczeństwu i prywatności, choć nie jest on ściśle powiązany z jakąś serią reklam Apple. Ciekawa jest końcowa animacja, w której kłódka przemienia się w logo Apple.

https://www.youtube.com/watch?v=T-fXzUsPZtM

Apple w ostatnim czasie stara się nie tyle zapewniać bezpieczeństwo i prywatność, a komunikować to szerzej i stawiać siebie jako wzór i jednocześnie oponenta względem Facebooka, czy Google. Jednocześnie ostatnie konferencje Google i Facebooka pokazują, że temat zaczyna być także zauważalny przez nie i starają się w jakiś sposób zmieniać swoje podejście do tych kwestii.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 18

Akurat w Stanach ludzie są znacznie bardziej kulturalni i uprzejmi wobec siebie, niż w Polsce.

Jak w reklamie zobaczysz gadającego psa to też będziesz twierdził, że wszystkie psy potrafią mówić?

Reklama jest z reguły adresowana do grupy odbiorców, którzy się w jakiś sposób z przekazem utożsamiają. Inaczej reklama ma małe szanse na powodzenie. Świadczy to tylko o tym, że zachowanie tej murzynki w reklamie musi nie być obce (więc normalne) dla wielu… (strzelam, że w USA). Dodałbym jeszcze kilka rzeczy ale brak „poprawności politycznej” pewnie nie przeszedłby moderatora. Na koniec, tylko się cieszyć, że masz pozytywne doświadczenia w USA w porównaniu z PL albo smucić, że dla Ciebie takie zachowanie jak na reklamie jest ok. Czy ta scenka z reklamy miała być zabawna?

U nas w PL, stanie przed panią w kasie np Lidla i gadanie przez telefon, jest na porządku dziennym. To jest większe buractwo, niż głośny wyraz szczęścia tej sympatycznej pani z reklamy.

Akurat w Stanach ludzie są znacznie bardziej kulturalni i uprzejmi wobec siebie, niż w Polsce.

Jak w reklamie zobaczysz gadającego psa to też będziesz twierdził, że wszystkie psy potrafią mówić?

Reklama jest z reguły adresowana do grupy odbiorców, którzy się w jakiś sposób z przekazem utożsamiają. Inaczej reklama ma małe szanse na powodzenie. Świadczy to tylko o tym, że zachowanie tej murzynki w reklamie musi nie być obce (więc normalne) dla wielu… (strzelam, że w USA). Dodałbym jeszcze kilka rzeczy ale brak “poprawności politycznej” pewnie nie przeszedłby moderatora. Na koniec, tylko się cieszyć, że masz pozytywne doświadczenia w USA w porównaniu z PL albo smucić, że dla Ciebie takie zachowanie jak na reklamie jest ok. Czy ta scenka z reklamy miała być zabawna?

U nas w PL, stanie przed panią w kasie np Lidla i gadanie przez telefon, jest na porządku dziennym. To jest większe buractwo, niż głośny wyraz szczęścia tej sympatycznej pani z reklamy.