Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu mytaxi zmienia się na FREE NOW  i staje się multiplatformą

mytaxi zmienia się na FREE NOW i staje się multiplatformą

6
Dodane: 5 lat temu

Od dziś marka mytaxi we wszystkich 9 krajach i 100 miastach europejskich zmienia się na FREE NOW. Nowa nazwa oznacza stopniowe przejście marki w kierunku multiplatformy, która zaoferuje obok zamówienia taksówki, również inne alternatywne opcje transportu w mieście. Pierwszym etapem, który rozpocznie się jesienią, jest umożliwienie wynajęcia e-hulajnóg hive z aplikacji FREE NOW, w miastach, w których ta usługa jest dostępna, również polskich (na razie Warszawa i Wrocław).

Zmianie ulega nazwa marki, barwy logo i aplikacji, a także oklejenia na taksówkach. Dotychczasowe opcje w aplikacji, dane użytkowników, a także struktury firmy, pozostają bez zmian. Użytkownik nie musi pobierać nowej aplikacji, wystarczy zaktualizować aplikację mytaxi by zobaczyć jej zmianę na FREE NOW. Dziś w całej Europie startuje również globalna kampania, największa w historii firmy.

10 lat na rynku

Marka mytaxi funkcjonowała na rynku od 2009 roku. Aplikacja mytaxi powstała jako start-up w Hamburgu, a celem jej stworzenia było zaoferowanie zarówno pasażerom, jak i kierowcom nowoczesnej alternatywy w stosunku do klasycznego zamawiania taksówki przez centralę telefoniczną. Jako pierwsza aplikacja taxi na świecie szybko zyskała popularność rozwijając się w 9 krajach, a także wsparcie silnego inwestora w postaci Daimlera. W ciągu dekady mytaxi odnotowało 100 milionów przejazdów, 14 milionów pasażerów i 100 000 kierowców.

Historyczne joint-venture

W lutym 2019 roku firma zyskała drugiego inwestora jakim jest BMW, które połączyło się z Daimlerem w zakresie usług mobilnościowych, tworząc rodzinę marek NOW. W jej skład wchodzą również REACH NOW, SHARE NOW, PARK NOW, CHARGE NOW, które oferują inne usługi mobilności, np. carsharing lub wyszukiwarkę stacji ładowania samochodów elektrycznych. Do grupy FREE NOW należą również takie usługi zamawiania przejazdów, jak Kapten (dostępne we Francji, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii), Beat (dostępne w Grecji i Ameryce Łacińskiej) i Clever (dostępne w Rumunii). Ich zmiana na FREE NOW planowana jest w późniejszym okresie.

Jesienią 2019 r. do aplikacji FREE NOW dołączy usługa wynajmu e-hulajnóg na minuty siostrzanej marki hive. Firma działa w Polsce od 14 marca tego roku i stopniowo zwiększa swoją flotę zachęcając coraz większą liczbę użytkowników do tworzenia synergii pomiędzy elektrycznymi hulajnogami i innymi środkami transportu.

– Bardzo nas cieszy, że usługa hive już jesienią będzie dostępna również dla użytkowników korzystających z aplikacji FREE NOW. – mówi Łukasz Gontarek, city manager hive w Warszawie – Aktualnie e-hulajnogi hive są dostępne w 7 miastach Europy, w tym w Warszawie oraz Wrocławiu, a do końca roku naszym celem jest rozszerzenie swojej obecności na około 20 miast i stanie się głównym europejskim dostawcą e-hulajnóg.

7 miast w Polsce

FREE NOW jest już widoczne w siedmiu polskich aglomeracjach, a lokalne taksówki przybrały barwy nowej marki. Z FREE NOW współpracuje ponad 6 tysięcy kierowców w całej Polsce.

– Uważamy, że mobilność to coś więcej, niż tylko przemieszczanie się z punktu A do B – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający FREE NOW Polska – Musi ona gwarantować wolność wyboru, bezpieczeństwo, innowacyjność i transparentność. Dlatego, nasz model operacyjny nie ulega zmianie. Nadal współpracujemy wyłącznie z licencjonowanymi kierowcami, którzy gwarantują bezpieczeństwo i doświadczenie. Będziemy się rozwijać wprowadzając nowe opcje i odpowiadać na zapotrzebowanie rynku.

W aplikacji pozostają dostępne wszystkie opcje, m.in. te, które oferują znajomość ceny z góry: Lite z najniższą i konkurencyjną stawką; Match, polegający na współdzieleniu przejazdu; Plus, z wysokim standardem auta.

– Ostatnie badania wewnętrzne użytkowników pokazały nam, że aż 70% pasażerów oczekuje znajomości ceny z góry i to jest czynnik decydujący o zamówieniu przez nich przejazdu – dodaje Krzysztof Urban – Dlatego wprowadziliśmy opcję Lite, dzięki czemu nasza usługa stała się w pełni transparentna i przystępna. Cieszymy się też ze zbliżającego się z początkiem 2020 roku wejścia w życie regulacji dot. rynku taxi, która wyrówna zasady na rynku przewozów i uwzględnia postęp technologiczny.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 6

nazwa to tylko nazwa, jeśli faktycznie mają dać wolność wyboru środka transportu, to nie jest ona całkiem od czapki. Niestety od dłuższego czasu widzę jednak, że usługa Match strasznie kuleje w określonych godzinach (nie może odnaleźć wolnego kierowcy). Podobnie z Lite ale już na mniejszą skalę. Z uwagi na to muszę posiłkować się Uber, który w takich sytuacjach nie zawodzi – choć nie jestem ich fanem z uwagi na to, że to nie jest taksi tylko przewóz osób multi kulti.

„przewóz osób multi kulti” Co? Jechałem kilkaset razy Uberem, ostatnio częściej Taxify/Bolt ale z takim pojęciem to się nie spotkałem

nazwa to tylko nazwa, jeśli faktycznie mają dać wolność wyboru środka transportu, to nie jest ona całkiem od czapki. Niestety od dłuższego czasu widzę jednak, że usługa Match strasznie kuleje w określonych godzinach (nie może odnaleźć wolnego kierowcy). Podobnie z Lite ale już na mniejszą skalę. Z uwagi na to muszę posiłkować się Uber, który w takich sytuacjach nie zawodzi – choć nie jestem ich fanem z uwagi na to, że to nie jest taksi tylko przewóz osób multi kulti.

“przewóz osób multi kulti” Co? Jechałem kilkaset razy Uberem, ostatnio częściej Taxify/Bolt ale z takim pojęciem to się nie spotkałem