Sukces Play Now Box TV – usługa telewizyjna Play cieszy się sporym zainteresowaniem

28/08/2019, 09:48 · · · 12

W ostatnich dniach Play ogłosił swoje wyniki za drugi kwartał 2019 roku. Wyniki finansowe sieci Play są naprawdę niezłe. Dla mnie jednak największym zaskoczeniem jest liczba użytkowników Play Now Box TV. Z usługi korzysta już ponad 17 tysięcy klientów, to sukces na tak niełatwym i nasyconym rynku.

Dekoder Play Now Box miałem okazję testować na łamach iMagazine i były to satysfakcjonujące testy, przede wszystkim samego sprzętu. Usługa jako taka nie jest tym, co mnie osobiście by zainteresowało. Mamy tu kilka kanałów telewizyjnych, musimy podpiąć antenę naziemną, aby korzystać z podstawowych stacji telewizyjnych, jest też Netflix i HBO GO, które możemy doliczyć do abonamentu. Dodatkowym atutem jest wsparcie dla aplikacji z systemu Android TV, czy asystent głosowy Google’a (na razie ograniczony). Generalnie nic, czego nie widzieliśmy do tej pory w kablówkach i set-top-boxach.

Pomimo tego, że oferta nie jest w żaden sposób przełomowa (poza tym, że Play wszedł na rynek usług telewizyjnych), to spotkała się z ciepłym przyjęciem. Według informacji podanych podczas prezentacji wyników, z usługi korzysta już 17,6 tysiąca klientów. Jak na produkt dostępny od kwietnia 2019, zmagający się z szeroką konkurencją, to wynik naprawdę dobry. Oczywiście marginalny biorąc pod uwagę fakt, że sieć ma 12,7 mln aktywnych klientów, ale jednak wciąż bardzo przyzwoity.

Nic dziwnego, że Play testował długo usługę przed startem i starał się zaoferować dopracowane rozwiązanie. Udany start pozwala z optymizmem patrzeć w przyszłość na dalszy rozwój usługi. Dużą zmianą byłyby nowe przepisy, które zmusiłyby nadawców stacji ogólnodostępnych do udostępniania swojego sygnału także nadawcom IPTV/OTT.

12

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko