Sprzedażowy rekord Apple w okresie świąteczny: 277 miliony dolarów z App Store

03/01/2020, 15:00 · · · 6

Przez Święta zostawiliśmy w App Store (iOS/ iPadOS/ watchOS) rekordowe 193 miliony dolarów. Wg opublikowanego właśnie raportu Sensor Tower, to 16% wzrost względem analogicznego czasu w roku 2018.

Dla porównania, w sklepie Google Play, klienci zostawili 84 miliony dolarów, co stanowi ledwie 2,7% wzrostu rok do roku.

Jeśli spojrzymy natomiast na oba sklepy z aplikacjami – czyli App Store na platformie iOS/ iPadOS/ watchOS oraz sklep na macOS – łącznie zostawiliśmy tam 277 milionów dolarów – 11,3% więcej niż podczas Bożego Narodzenia w 2018 roku.

Sensor Tower uważa, że część z tych rekordowych wzrostów spowodowały realizację kart podarunkowych, które użytkownicy otrzymali na Gwiazdkę. Przypominam, że są one dostępne w Polsce.

Większość świątecznych, wirtualnych wydatków w sklepach z aplikacjami koncentruje się w okół kategorii gier. 210 milionów dolarów wydaliśmy na nie w tym roku. PUBG Mobile zanotował rekordowy wynik 8,5 miliona dolarów – to 431% wzrost względem 2018 roku, gdzie miał 1,6 miliona graczy.

Powyższe liczby robią niesamowite wrażenie. To potężny rynek, który z roku na rok rośnie. Można się zastanawiać dokąd zmierza ten świat, ale faktem jest – że nawet odliczając 30% prowizji dla Apple – rynek developmentu aplikacji i gier zapewnia zysk ich twórcom. Tak – to nie jest czarno-biała sprawa – ale gdy patrzę na te wyniki z perspektywy roku 2000, to w trakcie dwóch dekad milionom ludzi udało się porzucić szkodliwe (w każdym calu i bez apelacyjne) piractwo na rzecz prostego modelu. Modelu, który zawdzięczamy stworzeniu iTunes na rynku muzyki i Spotify na rynku subskrypcji.

Zakupiliście jakieś aplikacje w czasie Świąt? Dajcie znać co i dlaczego.

źródłoMacRumors.com

6

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: www.boczemunie.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl