Super X-Fi Gen2: nadchodzi wyższy poziom słuchawek holograficznych
Rok po premierze Super X-Fi, podczas której technologia zdobyła piętnaście nagród Best of CES, głównie za sprawą przełomowej holografii słuchawek Super X-Fi, firma Creative Technology zaprezentuje zupełnie nowy profil audio Super X-Fi Gen2, który zawiera kluczowe ulepszenia aby zapewnić użytkownikom bardziej naturalne wrażenia dźwiękowe w słuchawkach niż było to możliwe kiedykolwiek wcześniej.
Bezprecedensowy realizm dźwięku w słuchawkach
Technologia Super X-Fi odtwarza scenę dźwiękową znaną z wysokiej klasy systemów głośnikowych surround w słuchawkach i personalizuje ją za pomocą sztucznej inteligencji (AI), aby zapewnić naturalne wrażenia słuchowe. Od czasu światowej premiery na CES 2019 użytkownicy i krytycy byli zachwyceni realizmem spersonalizowanego dźwięku, który jest dostosowany do ich profili antropometrycznych.
– Na początku nasza baza profili użytkowników wynosiła kilkadziesiąt tysięcy. W ciągu ostatniego roku, wprowadzając Super X-Fi, zgromadziliśmy setki tysięcy profili użytkowników. Ten znaczący skok w rzeczywistych danych zapewnił nam możliwość dalszych badań, a co ważne, pozwolił nam wykształcić Super X-Fi AI, aby był jeszcze bardziej dokładny w personalizacji wrażeń dźwiękowych dla naszych użytkowników. To było kluczowe dla naszego rozwoju profilu Super X-Fi Gen2 – powiedział Lee Teck Chee, wiceprezes ds. technologii w firmie Creative i wynalazca Super X-Fi.
Super X-Fi Gen2 zawiera również inne ważne ulepszenia, w tym zachowanie większej liczby szczegółów w konfiguracji dźwięku przestrzennego, a także wyższą dokładność. Poprawiona została wierność dźwięku, dzięki czemu jest on wyraźniejszy. Przekłada się to na bardziej nieskazitelny dźwięk w szerszym zakresie treści i ogólnie o wiele wyższy poziom “przyjemności” dla użytkowników. W przypadku filmów dialog staje się wyraźniejszy, a dźwięk jest bardziej precyzyjny, z ulepszonym basem. Super X-Fi Gen2 oferuje również lepszą jakość dźwięku w przypadku różnych gatunków muzycznych, ponieważ ulepszone generowanie szczegółów przybliża użytkowników do środowiska studyjnego.
W przypadku gier jakość Super X-Fi została ulepszona w szerokim zakresie, z lepszym postrzeganiem odległości i pozycji. Ponadto firma Creative zaprezentuje na CES 2020 specjalny profil dźwiękowy do gier przeznaczony do strzelanek FPS w wersji zestawu słuchawkowego SXFI GAMER.
Na tym nie kończą się zalety nowego profilu Super X-Fi Gen2. Dzięki nowemu podejściu do metodologii projektowania zużycie energii staje się bardziej wydajne. Na przykład słuchawki SXFI AIR zyskają ponad 10% żywotności baterii.
Super X-Fi Gen2 zostanie wdrożony we wszystkich istniejących profilach użytkowników na całym świecie podczas CES 2020, a klienci muszą po prostu przeprowadzić proste aktualizacje oprogramowania wewnętrznego swoich produktów i pobrać swoje nowe profile za pośrednictwem aplikacji SXFI, aby doświadczyć całkowicie nowego holograficznego dźwięku.
Lee dodał – „Super X-Fi Gen2 to nowy owoc naszych nieustających badań nad doskonałością dźwięku. Ponadto, chociaż Gen2 jest najlepszym profilem dźwiękowym, jaki mamy, stale szukamy możliwości opracowania kolejnego wyższego standardu. Gen3 jest już na horyzoncie”.
Creative na CES 2020
Studio Creative na targach CES 2020 znajduje się na stoisku Veronese 2504 w hotelu Venetian. Stoisko będzie dostępne dla odwiedzających w dniach 7-10 stycznia 2020 r.
Z ramienia iMagazine na miejscu znajduje się Paweł Okopień. Zachęcamy do śledzenia jego kolejnych relacji z Las Vegas.