Koniec partnerstwa The New York Times z Apple News

30/06/2020, 10:59 · · · 1

„The New York Times” ogłosił dziś, że wycofuje się z usługi Apple News, ponieważ ta „nie pasuje do ich strategii budowania bezpośrednich relacji z płacącymi czytelnikami”.

Od dziś artykuły z „New York Timesa” nie będą już wyświetlane w aplikacji „Apple News”. Serwis informacyjny mówi, że Apple dał mu „niewiele pola do manewru w bezpośrednich relacjach z czytelnikami” i „niewielką kontrolę nad biznesem”. The New York Times chce zachęcić czytelników do własnej strony internetowej i aplikacji.

„Podstawą zdrowej relacji pomiędzy The Times, a wszystkimi platformami jego dystrybucji, jest stworzenie ścieżki powrotu do naszych platform. Do naszego środowiska, gdzie mamy kontrolę nad prezentacją treści i możemy wchodzić w interakcje z naszymi czytelnikami – na naturalnych i naszych warunkach biznesowych. […] Nasze relacje z Apple News nie mieszczą się w tych parametrach”.

– napisała Meredith Kopit Levien, dyrektor operacyjny, w notatce do pracowników.

W oświadczeniu rzecznik Apple powiedział, że „The New York Times” dostarczał tylko kilka artykułów do Apple News dziennie, a Apple News nadal będzie dostarczać czytelnikom zaufane informacje od tysięcy innych wydawców.

„Jesteśmy również zaangażowani we wspieranie dziennikarstwa wysokiej jakości poprzez sprawdzone modele biznesowe i reklamowe, w tym model subskrypcji.”

– dodał rzecznik gazety.

„The Washington Post” – drugi z tytułów, które weszły na platformę Apple News +, na razie nie komentuje decyzji The New York Times.

The New York Times ma ponad sześć milionów subskrybentów i odnotowuje wzrost przychodów z subskrypcji cyfrowych każdego kwartału. Oczekuje jednocześnie, że wyjście z Apple News będzie miało istotny wpływ na jego działalność, a firma będzie nadal współpracować z Apple przy aplikacjach i podcastach. To bardzo ciekawy ruch i z mojej perspektywy jednoznaczny dowód na to, że Apple musi jeszcze dopracować – a mówiąc wprost – zrewidować, model działania Apple News i Apple News +. Podobnie zresztą sprawa ma się w przypadku platformy Apple TV+, gdzie zmiany już się dzieją. Wiele treści po pewnym czasie od ich premiery jest udostępniana poza planem subskrypcji (np. „The Banker”), a patrząc na to, że na jesieni tego roku serwis VOD Tima Cooka czeka prawdziwy sprawdzian, ponieważ klientom skończy się bezpłatny, roczny okres próbny – akurat o Apple TV+ jestem spokojny. Ciężko byłoby zepsuć biznes, do którego firma dowozi dolary ciężarówkami.

Natomiast Apple News czy News+ to dla mnie przykład kapitalnego potencjału, który jednak staje się projektem pobocznym, który jest, ale nie ma na niego żadnego pomysłu. Dodatkowo jego dostępność na świecie jest dość mocno ograniczona, a sam rynek e-pracy do najłatwiejszych nie należy. Mocno kibicuję samej koncepcji Apple News, w rozumieniu uniwersalnego, czystego i po prostu dobrze wyglądającego agregatora treści, ale widać nawet firma Tima Cooka, póki co nie potrafi sobie dostatecznie poradzić ze swego rodzaju zastojem rynku prasowego.



źródłomacRumors.com

1

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Piszę tutaj. 🎙 O technologii, biznesie i sporcie rozmawiam w podcaście: www.boczemunie.pl. 🏃🏻‍♂️ Biegam. Parzę i piję ☕️ specialty. 👉 krzysztofkolacz.pl