Znowu zadziało się w podcatowym biznesie

04/12/2020, 11:36 · · · 1
fot. Hadis Malekie (Unsplash.com)

Już nie tylko Apple nosi się z zamiarem kupna podcastowego startupu Wondery. W grze pojawił się także Amazon. Tymczasem QCode zatrudniło Steve’a Wilsona, byłego dyrektora ds. Marketingu Apple Podcasts.

Amazon prowadzi rozmowy ze startupem Wondery na temat potencjalnego przejęcia, donosi The Wall Street Journal. Plotki na początku tego miesiąca sugerowały, że Wondery prowadził je również z Apple i Sony Music Entertainment.

Mówi się, że Wondery szuka od 300 do 400 milionów dolarów. Firma jest znana z popularnych podcastów o prawdziwych przestępstwach, takich jak „Dirty John”, „Over My Dead Body”, „Dr. Death”.

Zakup Wondery zapewniłby Apple bibliotekę oryginalnych treści, wraz ze źródłem pomysłów, które w przyszłości można przekuć w programy telewizyjne w ramach Apple TV+. Wondery pracuje już nad programami telewizyjnymi opartymi na podcastach, w tym nad serią „WeWork”, która będzie miała swoją premierę na Apple TV+.

Możliwe, że cena Wondery była zbyt wysoka dla Apple? Nie sądzę. Jeśli jednak Wondery zostanie kupiony przez Amazon, to firma zostanie kolejnym poważnym graczem w przestrzeni podcastów obok Apple i Spotify.

QCode zatrudnia Steve’a Wilsona, byłego dyrektora ds. Marketingu Apple Podcasts

QCode ogłosił też zatrudnienie byłego dyrektora marketingu Apple Podcasts, Steve’a Wilsona, który będzie teraz pracował jako dyrektor ds. Strategii w firmie.

QCode to firma będąca studiem podcastów, które produkuje ekskluzywne podcasty. Steve Wilson, który przez ponad 15 lat pracował w Apple, kierując zespołem marketingowym Apple Podcasts, dołączy teraz do QCode, aby pracować nad nowymi projektami i partnerstwami.

Steve bezpośrednio kształtował i wzmacniał branżę podcastów przez wiele lat w Apple. Jesteśmy przekonani, że pomoże on przenieść QCode na wyższy poziom.

Wilson powiedział Variety, że zawsze pasjonował się tym, jak połączenie technologii i niesamowitych treści w podcastach może poprawić życie ludzi.

Ewolucji podcastów ciąg dalszy

Podcasty stają się coraz bardziej popularne wśród ludzi, a różne firmy pracują nad własnymi produkcjami. Krążą plotki, że Apple planuje własną platformę płatnych podcastów z ekskluzywną zawartością, ale nie jest jasne, kiedy firma oficjalnie ją wprowadzi.

Więcej o rynku podcastów w Polsce znajdziecie w mojej rozmowie z Jarkiem Kuźniarem – współtwórcą polskiego Voicehouse.co.



źródło9to5mac.com, macRumors.com

1

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Technologia, kawa i my sami. 🎙 W podcaście „Bo czemu nie?”. 📰 W newsletterze „The Menu Bar” oraz tutaj. Kocham 🏃🏻‍♂️ i ☕️ specialty.