Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Cyberpunk 2077 – pierwsze wrażenia po dwóch godzinach grania

Cyberpunk 2077 – pierwsze wrażenia po dwóch godzinach grania

13
Dodane: 3 lata temu

Premiera Cyberpunka 2077 odbyła się o 01:00 w nocy, ale ponieważ nie mam 18 lat, to położyłem się grzecznie spać i rozpocząłem przygodę dopiero dzisiaj rano. To, co znalazłem w świecie Night City, przypadło mi do gustu…

Spędziłem dzisiaj 2 godziny w tym świecie i mam już wstępnie kilka przemyśleń, o dziwo same pozytywne.

  • Gra wystartowała w rozdzielczości monitora (którą uprzednio ustawiłem), czyli 2560×1440 px, w ustawieniach Ultra. Mam RX 5700 XT i to pozwoliło mi grać w rejonie 30-40 fps. W ramach testów obniżę jakość detali, aby spróbować osiągnąć stałe 60 fps, ale rejon 30-40 był więcej niż grywalny.
  • Gra nie zapytała się mnie o włączenie trybu dla twórców treści, co dopiero po chwili znalazłem w ustawieniach, co może oznaczać, że pierwszy stream zostanie zdjęty z powodu praw autorskich do muzyki. Gdybym nie wiedział o tym trybie wcześniej, to wątpię, abym go szukał.
  • Tworząc postać, można zdefiniować czy ma mieć waginę lub penisa. Wybrałem „brak”, spodziewając się, że postać będzie po prostu pojawiała się w majtkach. Myliłem się. Nie mam ani penisa, ani waginy.
  • Prowadzenie pojazdów za pomocą klawiatury, która jest ustawiona na stosunkowo wysoką czułość, jest trudna. Mam podpiętego pada od PS4 do komputera i na nim jest zdecydowanie łatwiej. Jednocześnie, strzelać wolę za pomocą myszki, ale musiałem obniżyć czułość z pozycji 5 na 4 w ustawieniach gry.
  • Sama gra i fabuła wciągnęły mnie. Bardzo. Podoba mi się całość i już widzę, że jest strasznie dużo rzeczy do zrobienia i „naumienia” się.
  • Nie podobał mi się tutorial, a konkretnie fragment, w którym miałem za zadanie stać się ninja i po cichu przejść obok przeciwników oraz kamery. Spodziewałem się, że należy się kryć w 100%, a najmniejsze zarejestrowanie naszej obecności wywoła alarm. Tak nie jest – można być widocznym przez 1-2 sekundy bezkarnie. To nie jest rzeczywiste.
  • Bardzo kusi mnie granie na telewizorze. Spodziewam się, że wrażenia na 85″ byłyby niesamowite. Z tego też powodu rozważam kupno konsoli pod Cyberpunka 2077. Głupota, wiem.

Jestem niewyspany jak cholera, a pomimo tego mam nadal ochotę wrócić do świata gry… więc idę to zrobić. Do zobaczenia na Twitchu.

Powyższy stream z Twitcha będzie dostępny również na YouTubie, jak zakończy się przetwarzanie obrazu. Finalnie będzie to 1440p w 30 fps.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 13

Nigdy nie rozumiem argumentu „kupię konsole aby grać na TV”. Ja sam używam 8m kabla hdmi pociągniętego zgrabnie za kanapami. Do tego jest masa rozwiązań HDMI over IP oraz HDMI over Ethernet. Prościej, taniej, ekologicznie a i zastosowań jest masa (Apple tv dalej afaik nie ma apki TVP sport, a co 4 lata mecz można obejrzeć, AirPlay mirroring potrafi sporadycznie zerwać).

Nie polecam grania w CP2077 konsoli w tej chwili. Niestety na najnowszych konsolach gra się w wersje PS4/XboxOne w ramach wstecznej zgodności i to jest tragedia. Sam gram na PS5 i aż nie chce mi się grać. Trzeba poczekać na dedykowane wersje dla PS5/XboxSeriesX, które podobno mają się ukazać w 2021. Ja jeszcze trochę pocisnę, ale raczej niedużo. Tym bardziej, że nie jestem pewien czy będzie można przenieść save’y z wersji PS4 na PS5.

Będzie można w ostateczności instalując dwie wersje gry na jednej konsoli.

Nie, na PlayStation to tak nie działa. Devi muszą przygotować przenoszenie zapisów miedzy obiema wersjami. Już to przećwiczyłem przy okazji No Man’s Sky. Niestety CDPR nie potwierdził jeszcze czy coś takiego zapewni. To o czym pisali niedawno to wykorzystanie systemowego sposobu przenoszenia danych gier dla tej samej platformy generacyjnej.

instalujesz wersje gry na ps4 następnie instalujesz obok wersje na ps5 i przenosisz zapis.

Podaj mi konkretny przykład, który w ten sposób zrobiłeś i zadziałał. Moje doświadczenia i wiedza mówią coś zupełnie innego. Tylko nie pisz przypadkiem o np. Destiny 2 – bo tu akurat wszystkie dane przechowywane są na serwerach Bungie i sejwy po stronie PlayStation są nieistotne.

Cieszę się, że podałeś ten przykład. Spiderman na początku nie miał możliwości przeniesienia danych z wersji PS4 na wersję Remastered dla PS5. Dopiero kiedy gracze zaczęli głośno narzekać Insomniac przygotował taką możliwość. Tutaj oryginalna informacja o tym, że przygotowują poprawkę: https://twitter.com/insomniacgames/status/1325890911826423808. Sama poprawka weszła chyba 22 listopada. Jeśli migrację robiłeś to wiesz, że polegała na na wgraniu save’a do chmury z gry w wersji PS4 (możliwość jednorazowa!), uruchomienia wersji Remastered i ściągnięcia save’a już do tej wersji. Ściągnięcie standardowego sejwa z wersji PS4 – czy to z chmury czy z dysku flash – nie dawało możliwości wczytania go do wersji Remastered.
Zresztą podobnie było to np. w No Man’s Sky – z tym, że tam eksport save’a chyba jest nielimitowany. Sam zrobiłem to chyba ze 2 – 3 razy, bo na początku nie widziałem czy zadziałało czy nie.

Zobacz sobie recenzje ps5 quaza każdy zapis można przenieść a że niektóre wymagają do tego nawet trzech konsol to już inna kwestia :D ważne że się da :D

Nie chce mi się przeglądać całej recenzji, ale już około 27 minuty znalazłem u niego to samo o czym pisałem powyżej w temacie Spidermana. Tyle, że on tu pokazuje akurat przypadek Borderlands 3. Mówi nawet wprost, że nie można bezpośrednio przenieść sejwów z wersji PS4 do gry w wersji PS5. Można to zrobić tylko przy pomocy specjalnej opcji przygotowanej przez dewelopera (i znów przez chmurę). Jest to kolejny dowód na to, że Twoje twierdzenie jest nieprawdziwe. Jeśli deweloper nie przygotuje odpowiedniej możliwości to się nie da.
Tak dla jasności – oczywiście jeśli na PS5 grasz w grę w wersji PS4, w ramach wstecznej zgodności, to sejw z PS4 się wgra. Nie wgra się do wersji dedykowanej PS5, których też aż tak wielu nie ma. Szczególnie wśród starszych gier. Zresztą szybko sprawdziłem w sklepie na konsoli, że jest ich ledwo 50 – i to wszystkich – czyli tych cross-genowych, tych tylko na PS5, w
tym tych jeszcze nie wydanych.
Co do sposobu na 3 konsole? Pierwsze słyszę. Podaj mi info gdzie dokładnie o tym mogę posłuchać/przeczytać.

Tyle, że to zupełnie inny temat. Nie mówi tam o migracji sejwa z gry w wersji PS4 do gry w wersji PS5 tylko o tym, że zapisów gier w wersji PS5 przechowywanych na konsoli nie można zgrać na zewnętrzny dysk, jak to jest możliwe dla gier PS4. By być konkretniejszym chodzi o opcję Ustawienia / Zapisane dane i ustawienia gry/aplikacji / Zapisane dane (PS5). Jeśli wejdziesz w opję “Pamięć konsoli” zobaczysz, że dane możesz wgrać tylko do chmury lub usunąc. Dla “Zapisane dane (PS4)” masz dodatkową opcję “Skopiuj na dysk USB”, tak samo jak ma to miejsce na PS4. Sprawdź to sobie.
Metoda na 3 konsole powstała by zachować konkretny stan gry w momencie kiedy gość nie może go skopiować na zewnętrzny dysk.