Porsche Boxster 25 Years – limitowana edycja z okazji 25-lecia modelu [galeria]

13/01/2021, 10:12 · · · 0

Rodzina roadsterów Porsche – Boxsterów – obchodzi właśnie 25 urodziny i z tej okazji Porsche zaprezentowało limitowaną edycję Boxster 25 Years, bazującą na modelu GTS 4.0.

Boxster 25 Years

Pierwszy Boxster trafił do sprzedaży w 1996 roku i do dzisiaj sprzedano 357 tys. sztuk wszystkich generacji. Limitowana edycja tego samochodu będzie wyprodukowana w liczbie 1250 sztuk i będzie dostępna na całym świecie. Model zbudowano na bazie GTS 4.0, wyposażonego w 4-litrowy, sześciocylindrowy bokser, rozwijający 400 KM i dostępny jest w sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym PDK. Osiąga Vmax wynoszący 293 km/h, a w połączeniu z PDK i pakietem Sport Chrono, przyspiesza do 100 km/h ze startu zatrzymanego, wykorzystując Launch Control, w 4 sekundy.

Detale

Samochód pomalowano w ikonicznym już GT Silver Metallic, a do zaakcentowania wyjątkowego charakteru wykorzystano kontrasty kolor Neodyme – miedziano-podobny odcień, którym pomamalowano centalny element całkowicie nowych felg, dotychczas niespotykanych w ofercie, wloty powietrza i pas na przednim zderzaku.

Opcjonalnie można zdecydować się na polakierowanie nadwozia w Deep Black Metallic lub Carrara White Metallic. Rama przedniej szyby, niezależnie od konfiguracji, pozostaje polakierowana na czerno.

Tak, jak w oryginalnym Boxsterze, we wnętrzu wprowadzono skórzane wnętrze w kolorze Bordeaux, a do poszycia dachu zastosowano czerwoną tkaninę, w którym wytłoczono nazwę „Boxter 25”. Opcjonalnie można zdecydować się na wnętrze i dach w czerni. Standardowo, dla tego modelu, we wnętrzu dodano sportowe fotele regulowane 14-stopniowo, pakiet aluminium, progi z logiem modelu, aluminiowy korek wlewu paliwa i podgrzewaną wielofunkcyjną kierownicę GT.

Boxstera 25 Years wyposażono standardowo w zawieszenie PASM1 obniżone o 10 mm względem modelu podstawowego (718 T i GTS 4.0 obniżone są o 20 mm, a 718 GT4 i Spyder o 30 mm) i PTV2, które dodaje szperę na tylnej osi.

Galeria

  1. Porsche Active Suspension Management.
  2. Porsche Torque Vectoring.


0

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.