Apple wyłączyło Dustinowi Curtisowi jego konto iCloud, App Store i Apple ID, bo nie spłacił Apple Card [uaktualniono] →

03/03/2021, 14:55 · · · 3

Dustin Curtis w połowie stycznia kupił MacBooka Pro z M1 i opłacając go, zgłosił chęć oddania w rozliczeniu swojego starego MacBooka Pro. Taka propozycja ze strony Apple to normalna procedura w USA. Dostał informację, że przysłany zostanie do niego stosowny karton, aby zapakować i odesłać komputer. Ten karton nigdy do niego nie dotarł.

Dustin zapomniał o tym pudełku oraz o fakcie, że nie odesłał MacBooka. Miesiąc później otrzymał maila pytającego o zwrot, na którego odpowiedział i poinformował firmę, że nie otrzymał od nich przesyłki. Nikt się do niego więcej na ten temat nie odezwał. Niedługo później, jak niedawno spostrzegł, Apple po prostu obciążyło jego Apple Card kwotą, o którą pomniejszyli cenę jego nowego MacBooka Pro z M1.

15 lutego otrzymał od nich maila:

Action Required: Apple Card

From: Apple payment@apple.com
Reply-to: preceivables@apple.com

We’ve been unable to collect full payment for your new iPhone. As a result, we will block the device on the order from further access to the Apple iTunes and Mac App stores, and disable all accounts associated with the device purchased on the order.

To resolve this issue, please call 1-877-255-5923 to speak with an Apple Card Specialist at Goldman Sachs. Once the issue has been resolved, reply to this email so we can charge your card for the difference in value.

For your protection, do not submit credit card information via email.

Dustin pisze, że tego maila „zgubił” w inboxie, co nie jest dla mnie do końca jasne – albo go przeczytał i o nim zapomniał, albo trafił do spamu. Po spłacie zaległych zobowiązań odpisał na adres podany w powyższym mailu, ale jak się okazało, taki adres nie istnieje. Ciekawostka: w mailu dopominają się o spłatę nowego „iPhone’a”, a nie MacBooka Pro.

Normalnie te obciążenia i brak spłaty zobowiązań na Apple Card nie byłyby dla niego problemem, ale w styczniu jego bank zmienił mu numer rachunku, więc karta nie została automatycznie spłacona.

W międzyczasie Apple Support nie miało pojęcia dlaczego jego konta App Store, Apple ID, iCloud i inne powiązane od Apple’a, zostały zamrożone. Udało mu się skontaktować z Goldman Sachs, którzy nie do końca wiedzieli o co chodzi, ale później poinformowali Dustina, że reaktywacji konta mogą dokonać poprzez wysłanie emaila do Apple’a i odczekania „kilku dni”. 1 marca otrzymał telefon od Apple’a informujący go, że Support znalazł odpowiedni dział, z którym mogą się skontaktować i że zajmie to „od 3-5 dni roboczych”.

Jego konta zostały odblokowane niedługo po tym, jak opublikował swój wpis (dwa dni temu, 1 marca).


Bez wątpienia wina tutaj przede wszystkim leży po stronie Dustina, bo nie spłacił karty. Nie wiem, jak dokładnie działa Apple Card w praktyce, ale dziwi mnie fakt, że nikt do niego w tej sprawie nie zadzwonił, a Wallet na iPhonie nie poinformował go o zadłużeniu. Bardziej jednak nie podoba mi się fakt, że Apple Card to de facto produkt Goldman Sachs, z którym podpisywana jest umowa, a nie z Apple. Dlaczego więc firma z Cupertino decyduje się zablokować konta Dustina, bez chociaż kilku prób skontaktowania się z nim? I dlaczego może, biorąc pod uwagę, że ma on umowę z Goldman Sachs? Brzmi to zupełnie, jakby za Apple Card stała gigantyczna i zła korporacja, a nie firma, która przede wszystkim ceni zadowolenie swoich userów.


Uaktualnienie, 5 marca 2021

Apple wydało w tej sprawie oświadczenie:

We apologize for any confusion or inconvenience we may have caused for this customer. The issue in question involved a restriction on the customer’s Apple ID that disabled App Store and iTunes purchases and subscription services, excluding iCloud. Apple provided an instant credit for the purchase of a new MacBook Pro, and as part of that agreement, the customer was to return their current unit to us. No matter what payment method was used, the ability to transact on the associated Apple ID was disabled because Apple could not collect funds. This is entirely unrelated to Apple Card.

Zatem blokada nastąpiła wskutek dodatkowego obciążenia, które nie zostało spłacone i fakt, że chodziło o Apple Card nie ma znaczenia. Jednocześnie przypominam, że przesyłka od Apple, z paczką do zwrotu komputera, nie dotarła do Dustina i nie odpowiedzieli na jego maila w tej sprawie, obciążając jego konto dodatkowo o udzielony kredyt.

Sporo nieporozumień w krótkim czasie.



3

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.