Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple nadal dominuje na rynku wearables

Apple nadal dominuje na rynku wearables

0
Dodane: 3 lata temu
fot. Mac Rumors

Apple nadal utrzymuje pozycję lidera na rynku wearables, w czwartym kwartale 2020 r., zgodnie z nowymi szacunkami dostaw udostępnionymi dziś przez IDC. Apple dostarczyło w tym kwartale 55,6 miliona urządzeń (Apple Watche i AirPods), co stanowi 36,2% udziału w rynku.

To taki sam udział w rynku, jaki Apple miał w czwartym kwartale 2019 r., ale całkowita sprzedaż urządzeń wzrosła z 43,7 mln do wspominanych 55,6 mln sztuk (kwartał do kwartału). Konkurenci Apple nawet się do tego nie zbliżają. Xiaomi sprzedało szacunkowo 13,5 miliona urządzeń, co stanowi zaledwie 8,8% udziału w rynku, następnie Samsung skromne 13 milionów urządzeń, a Huawei 10,2 miliona sztuk swoich odpowiedzi na Apple Watch.

Szacuje się, że dostawy Apple Watch wzrosły o 45,6% dzięki różnym przedziałom cenowym modeli Apple Watch Series 6, SE i Series 3, a dostawy słuchawek AirPods, AirPods Pro i AirPods Max dynamiczne wzrosły w ciągu kwartału. To akurat nie dziwi, bo popyt na słuchawki za 2800 zł na świecie i w Polsce jest tak duży, że trzeba na nie czekać od 2 do 6 tygodni.

Według IDC w całym 2020 roku Apple dostarczyło 151,4 miliona urządzeń do noszenia, co stanowi 34,1% udziału w rynku. Xiaomi zajmuje drugą pozycję z wynikiem 50,7 milionami sprzedanych sztuk. Dalej mamy Huawei i Samsunga z odpowiednio: 43,5 milionami i 40 milionami sprzedanych urządzeń.

Apple nie podaje szczegółowych zestawień liczby dostarczonych modeli Apple Watch i słuchawek AirPods, więc dane IDC opierają się na szacunkach. Podczas styczniowego ogłoszenia wyników finansowych firmy, Tim Cook powiedział jednak jasno, że urządzenia wearables ustanowiły nowy rekord przychodów w pierwszym kwartale roku obrotowego 2021, który odpowiada czwartemu kwartałowi kalendarzowemu 2020 roku.

Oszałamiające wyniki finansowe Apple za Q3 2020 (FY Q4 2020)

Dział wearables wewnątrz Apple jest wielkości firm z listy Fortune 120, a Apple Watch jest najpopularniejszych i sprzedanym w największej liczbie sztuk zegarkiem w historii świata (wliczając w to oczywiście modele mechaniczne).

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .