Sprzedajemy Apple Watch – jak poprawnie usunąć go ze swojego konta?

25/11/2021, 19:17 · · · 0

Jak zapewne zorientowaliście się, od jakiegoś czasu mam Apple Watch 7. Zastąpił on mojego poprzedniego Apple Watch 4, który wiernie mi służył przez ponad dwa lata. Wpierw miałem go zostawić, ale ostatecznie zdecydowałem się go sprzedać. Co zrobić aby nowy właściciel mógł bez przeszkód cieszyć się swoim zakupem?

Niby wszystko powinno być łatwe i przyjemne, jednak okazało się w moim przypadku, że tak nie było. Tym razem pomimo mojego ogólnego obycia z technologią, Apple nie popisało się. Najadłem się trochę stresu, gdy kupiec odebrał paczkę i przy próbie połączenia dostał monit z informacją o zablokowanym zegarku. Ostatecznie temat udało się przepracować wspólnie z infolinią Apple, dlatego dzielę się z Wami rozwiązaniem. Zakładam, że nie tylko ja mogłem mieć takie problemy.

1. Odłączenie pary z iPhone

Po pierwsze musimy rozłączyć nasz zegarek z naszym telefonem. Robimy to wchodząc do aplikacji Watch (bo jak zauważyliście pewnie Zegarek to…zegarek), potem na górze po prawej klikamy we Wszystkie Zegarki. Jak już tam będziemy, to klikamy w „i” przy zegarku, który chcemy sprzedać i wciskamy Rozłącz Apple Watch. To oczywiście zrobiłem.

2. Usunięcie ze Znajdź

Teraz należy wejść w telefonie w nasze konto iCloud w Ustawieniach i wyłączyć funkcję Znajdź mój zegarek. To zrobiłem.

 

3. Usunięcie z konta iCloud

Kolejnym krokiem jest usunięcie urządzenia z naszego konta iCloud, co się teoretycznie robi w tym samym miejscu co wyłącza Znajdź mój zegarek. To też zrobiłem.

Na chłopski rozum, to powinno było wystarczyć. Jednak jak się okazało, nie wystarczyło i trzeba było szukać rozwiązania na infolinii Apple, bo kupiec informował o wiszącej nadal blokadzie na odebranym zegarku.

4. Usunięcie z AppleID

Wsparcie Apple zasugerowało aby jeszcze usunąć zegarek ze swojego konta AppleID. Pomimo teoretycznego usunięcia Apple Watch z konta, z poziomu Ustawień w telefonie, nadal był on przypisany do mojego AppleID. Zatem aby to zrobić musicie zalogować się na stronie dotyczącej AppleID i tam też go usunąć.

Szybki telefon do kupca, restart zegarka i…nadal ten sam problem. Hmmm… dziwne. Po raz kolejny dzwonię na support Apple i szukamy dalej rozwiązania.

5. Usunięcie z… iCloud.com

Zdziwiony inżynier z supportu zasugerował żeby może jeszcze zalogować się na swoje konto iCloud przez www i tam sprawdzić czy przypadkiem zegarek nadal nie „wisi” wśród urządzeń w sekcji Znajdź. Jakie było moje… i jego zdziwienie jak się okazało, że pomimo usunięcia Apple Watch przez telefon i stronę AppleID, był on nadal widoczny na mojej liście urządzeń w iCloud.

Dopiero jak go tutaj skasowałem, to problem zniknął i kupujący mógł wreszcie sparować zegarek ze swoim telefonem.

6. Co zrobić jak mamy nadal zablokowany Apple Watch?

Jest jeszcze jedna kwestia. Możemy mieć włączoną blokadę aktywacji. To był jeden z typów inżyniera Apple, jednak okazało się, że całe szczęście nie miałem tego włączonego. Blokada aktywacji włącza się gdy nasz telefon jest dostępny przez funkcję Znajdź, czyli nadal jest przypisany do naszego konta.

Są sytuacje, gdy nie możemy normalnie odparować naszego sprzętu, bo np. zaginie albo zepsuje się i będzie nadal „wisieć” nam na koncie. W takiej sytuacji musimy wejść na specjalną stronę Apple (która jest w języku angielskim) i zdalnie zdjąć blokadę. Na stronie klikamy Get started i musimy wypełnić formularz. Jednak, co jest ważne, będzie nam potrzebny dowód zakupu jako potwierdzenie, że jesteśmy właścicielami tego urządzenia oraz jego numer seryjny.

Ta procedura jest możliwa też dla innych urządzeń Apple.



0

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada