Apple Music Connect 2.0 i usługa z audiobookami od Apple?

05/01/2022, 11:36 · · · 2

Dawno temu Apple Music zawierało funkcję o nazwie Connect, która umożliwiała muzykom udostępnianie treści bezpośrednio fanom w ramach aplikacji MOD od Apple. Firma z Cupertino, choć z wyniki finansowe potrafi, w portale społecznościowe w ogóle. Przykładem jest pamiętny Ping czy wspomniany moduł Connect w Apple Music właśnie. Czy mogłoby być inaczej?

Apple Music Connect wystartował jako funkcja sześć lat temu. Artyści wysyłali pierwsze wiadomości do fanów i udostępniali te same zdjęcia i filmy, które można było znaleźć na ich kontach w najpopularniejszych portalach społecznościowych. Sensu to nie miało żadnego, ale nie ma się co temu dziwić, bo Connect był jakby funkcją doklejoną na szybko do Apple Music. Apple uśmierciło Connect, podobnie jak lata temu Ping, po trzech latach.

Apple Music Connect 2.0: bilety na koncerty, gadżety artystów i nie tylko

Łączenie artystów i fanów wciąż jest okazją dla Apple. Technologia jest tym, co wypełnia lukę między muzykami a ich gigantycznym wolumenem fanów. To nigdy nie było tak istotne, jak teraz, dzięki cyfrowym metodom płatności, wysokiej jakości strumieniowaniu wideo i wciągającym wrażeniom dźwiękowym, które możemy zabrać ze sobą wszędzie. No i oczywiście, raczkującym rynkiem NFT (więcej na ten temat w noworocznym wydaniu iMagazine).

iMagazine 1/2022 – Nowy Rok!

Jak zauważa Zac Hall z 9to5mac, Apple Music Connect 2.0 mogłoby stanowić swego rodzaju platformę, która opiekowałaby się wszystkimi tematami związanymi z artystami. Moglibyśmy dowiedzieć się, czy zespół jest w trasie, kupić bilety za pomocą Apple Pay i nabyć np. ich gadżety sygnowane jego logo. Zamiast tego wyszukiwania w Google to mógłby być najszybszy sposób na znalezienie dat tras koncertowych i biletów na koncerty. Z pewnością Spotify skopiowałoby go bardzo szybko.

Coś jednak mówi mi, że podobny ruch, zakończony do tego sukcesem, zrobi na tym rynku właśnie Spotify, a nie Apple Music.

Być może Apple opracuje serwis dla audiobooków

Pojawiło się jeszcze jedno ciekawe doniesienie, tym razem z raportu The Economist, który przedstawia starania Apple o przebicie się do mediów i konkurowanie z Netflixem, Amazonem i innymi firmami. Firma Cooka 2022 roku może rozszerzyć swoje portfolio usług o usługę audiobooków.

Nie ma żadnych szczegółów, poza krótką wzmianką o opcji audiobooków, więc nie jest jasne, skąd pochodzą informacje The Economist, ani jak może wyglądać audiobook od Apple. Nie zdziwię się jednak jeśli Apple taką usługę (np. Books+) wkrótce uruchomi, nie chcąc przespać okazji i nadal będąc liderem na rynku podcastów. Choć ta przewaga kurczy się z miesiąca na miesiąc, patrząc na prężne działania Spotify.

Czy czeka nas kolejny rok dominacji audio? Oczywiście.



źródłomac Rumors, 9to5mac

2

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Technologia, kawa i my sami. 🎙 W podcaście „Bo czemu nie?”. 📰 W newsletterze „The Menu Bar” oraz tutaj. Kocham 🏃🏻‍♂️ i ☕️ specialty.