Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple nie będzie już naprawiało zgubionych lub skradzionych iPhone’ów

Apple nie będzie już naprawiało zgubionych lub skradzionych iPhone’ów

0
Dodane: 2 lata temu

Apple zawsze miała zasady, które nie zapewniały usług naprawy zgubionych lub skradzionych urządzeń, ale tylko wtedy, gdy mają włączoną funkcję „Find my”. Teraz firma odmówi również naprawy iPhone’a, jeśli urządzenie zostanie zgłoszone jako zgubione lub skradzione w rejestrze urządzeń GSMA.

Zgodnie z wewnętrzną notatką wysłaną do pracowników Apple Store i autoryzowanych dostawców usług Apple (donosi MacRumors), firma będzie teraz korzystać z bazy danych GSMA Device Registry, aby sprawdzić, czy urządzenie jest zarejestrowane jako zgubione przed dokonaniem jakichkolwiek napraw. Jeśli wewnętrzne systemy firmy wskazują, że urządzenie zostało „zgłoszone jako zaginione”, technicy muszą odrzucić naprawę.

GSMA Device Registry to globalna baza danych, która pozwala właścicielom smartfonów rejestrować zdarzenia, takie jak zgubienie czy kradzież urządzenia lub wskazywać, że urządzenie jest objęte planem płatności, a ktoś zalega z jego spłatą (mogą to robić np. telekomy, które sprzedają urządzenia w planach ratalnych, obok abonamentu). Dzięki IMEI telefonu firmy mające dostęp do tej platformy mogą łatwo sprawdzić, czy urządzenie zostało przypisane do którejś z tych kategorii.

Nowa polityka ma na celu zapobieganie zastępowaniu skradzionych iPhone’ów nowymi, jeśli nigdy wcześniej nie włączono na nich funkcji „Find My”. Oczywiście dla urządzeń z włączoną funkcją „Find My” nic się nie zmienia – firma już odmawia usług naprawy zablokowanych urządzeń.

Warto zauważyć, że w niektórych przypadkach Apple może zaakceptować fakturę z urządzenia jako dowód zakupu w celu naprawy/wymiany urządzenia, jeśli z jakiegoś powodu utraciliśmy dostęp do swojego Apple ID. Więcej o tym przeczytacie na stronie Apple.

Jeśli macie problem z urządzeniem, które nie jest oczywiście skradzione, albo po prostu z jakiegoś powodu nie macie dostępu do Apple ID, oczywiście możecie śmiało próbować uzyskać pomoc w serwisie pogwarancyjnym. Najstarszym i najbardziej doświadczonym w Polsce jest MacLife.

MacLife Cafe, czyli kawa w sadzie

Krzysztof Kołacz

🎙️ O technologii i nas samych w podcaście oraz newsletterze „Bo czemu nie?”. ☕️ O kawie w podcaście „Kawa. Bo czemu nie?”. 🏃🏻‍♂️ Po godzinach biegam z wdzięczności za życie.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .