Porsche 911 992 Sport Classic – limitowane, wyjątkowe, z ręczną skrzynią biegów [galeria + wideo]
911 Sport Classic powstanie w Porsche Exclusive Manufaktur w liczbie 1250 sztuk, przywracając styl lat 60. i 70. To będzie wyjątkowe konstrukcyjnie auto, jakiego nie znajdziemy w standardowej ofercie producenta.
W połowie 2020 roku, Porsche zaprezentowało wyjątkowe 911 Targa 4S Heritage Edition. Sport Classic będzie drugim modelem z serii i powinniśmy zobaczyć jeszcze dwa kolejne, kreatywnie stworzone unikaty.
W Sport Classic zastosowano najszerszą dostępną karoserię, zarezerwowaną dla modeli Turbo, a pod maską umieszczono 3,7-litrowego boksera z modelu 911 Turbo. Rozwija tutaj 550 KM, przekazując je na tylne koła za pomocą siedmiobiegowej ręcznej skrzyni biegów. Tak, to jedyne Turbo z ręczną skrzynią w ofercie.
Tył samochodu zdobi klasyczny „ducktail” – spojler znany z klasycznej Carrery RS 2.7 – a dach ma dwa przetłoczenia na głowami kierowcy i pasażera, podobnie jak w pierwszym 911 997 Sport Classic z 2009 roku.
Nie mogło się oczywiście obejść bez „Fuchsów” – charakterystyczny wzór tych felg jest znany od dekad – ale tym razem w wersji na monośrubę.
Lakier być może i przypomina Sport Classic Grey, ale to inny odcień. Porsche stworzyło Sport Grey Metallic, którym również pokryto elementy z karbonu, czyli maskę i dach.
We wnętrzu znajdziemy klasyczną pepitkę na środkach foteli oraz boczkach drzwi, którą sparowano ze skórą Classic Cognac.
Jak można się spodziewać, 911 992 Sport Classic ma bardzo bogate wyposażenie podstawowe, w tym tylną skrętną oś, PASM Sport, obniżone o dodatkowe 10 mm, i wiele więcej. Osoby zamawiające ten model mają również możliwość zamówienia unikalnego chronographu, aby mieć komplet.
Cena Porsche 911 992 Sport Classic zaczyna się od 276 284 EUR brutto (19% VAT) w Niemczech.
Wideo
Polecam też wszystkim obejrzenia powyższego wideo – jest świetne.