Maserati Grecale – specyfikacja, cennik i galeria [144 zdjęcia]
Maserati Grecale to nowy model w stajni włoskiej marki, którego zadaniem jest powalczenie o segment Porsche Macana, Audi Q5, BMW X3 i podobnych. Ma napęd na cztery koła, od 300 do 530 KM, 3,8 s do 100 km/h oraz model w pełni elektryczny.
Grecale na pewno wyróżnia stylistka – tak, widziałem zarzut podobieństwa do Forda Puma – oraz przede wszystkim wnętrze, które możemy wyposażyć tak, że szejk by się nie powstydził nim jechać.
Podstawowym modelem jest Grecale GT, wyposażone w czterocylindrowy silnik mild hybrid o mocy 300 KM (5,6 s do 100 km/h) i już tutaj nie ma co narzekać na dynamikę.
Grecale Modena ma 330 KM (5,3 s do 100 km/h) i bogatsze wyposażenie seryjne.
Najwyższy model to Grecale Trofeo, którego wyposażono w silnik V6 o mocy 530 KM (3,8 s do 100 km/h, Vmax 285 km/h).
Grecale | GT | Modena | Trofeo |
Silnik | 2.0 L4 | 2.0 L4 | 3.0 V6 |
Moc | 300 KM | 330 KM | 530 KM |
0-100 km/h | 5,6 s | 5,3 s | 3,8 s |
Vmax | 240 km/h | 240 km/h | 285 km/h |
Napęd | AWD | AWD | AWD |
Cena (w Niemczech) |
od 71519 EUR | od 81991 EUR | od 111003 EUR |
PLN (po przeliczeniu bez przeliczenia VAT) |
od ~335 tys. | od ~384 tys. | od ~520 tys. |
Największe zainteresowanie, jak się spodziewam, będzie budziła wersja Grecale Folgore – model w pełni elektryczny, wyposażony w 400 V system zasilania oraz 105 kWh akumulator.
Maserati Grecale ma 4846 mm długości, wysokość 1670 mm i szerokość 2163 mm, a rozstaw osi wynosi 2901 mm. To ma gwarantować mu kilka nagród „best-in-class”, jak np. ilość przestrzeni we wnętrzu. A skoro już mówimy o wnętrzu, zastosowano w nim takie materiały, jak drewno, włókno węglowe czy skórę, aby nadać mu odpowiedni styl. Nowością jest tradycyjny zegar Maserati, który po raz pierwszy stał się cyfrowy z możliwością zmiany tego, co wyświetla. Całkowicie nowe jest też audio od Sonus faber – włoskiego architekta dźwięku, oferującego głośniki droższe niż większość aut z niższych segmentów rynku – w kilku wersjach, gdzie w wersji High Premium oferuje aż 21 głośników.
Ceny Grecale zaczynają się od ok. 335 tys. zł (po przeliczeniu cennika niemieckiego, bez poprawki różnicy w VAT) za GT, od ok. 384 tys. za Modenę oraz od ok. 520 tys. za Trofeo.