Maserati Grecale – specyfikacja, cennik i galeria [144 zdjęcia]

16/05/2022, 11:01 · · · 0

Maserati Grecale to nowy model w stajni włoskiej marki, którego zadaniem jest powalczenie o segment Porsche Macana, Audi Q5, BMW X3 i podobnych. Ma napęd na cztery koła, od 300 do 530 KM, 3,8 s do 100 km/h oraz model w pełni elektryczny.

Grecale na pewno wyróżnia stylistka – tak, widziałem zarzut podobieństwa do Forda Puma – oraz przede wszystkim wnętrze, które możemy wyposażyć tak, że szejk by się nie powstydził nim jechać.

Podstawowym modelem jest Grecale GT, wyposażone w czterocylindrowy silnik mild hybrid o mocy 300 KM (5,6 s do 100 km/h) i już tutaj nie ma co narzekać na dynamikę.

Grecale Modena ma 330 KM (5,3 s do 100 km/h) i bogatsze wyposażenie seryjne.

Najwyższy model to Grecale Trofeo, którego wyposażono w silnik V6 o mocy 530 KM (3,8 s do 100 km/h, Vmax 285 km/h).

Grecale GT Modena Trofeo
Silnik 2.0 L4 2.0 L4 3.0 V6
Moc 300 KM 330 KM 530 KM
0-100 km/h 5,6 s 5,3 s 3,8 s
Vmax 240 km/h 240 km/h 285 km/h
Napęd AWD AWD AWD
Cena
(w Niemczech)
od 71519 EUR od 81991 EUR od 111003 EUR
PLN
(po przeliczeniu bez przeliczenia VAT)
od ~335 tys. od ~384 tys. od ~520 tys.

Największe zainteresowanie, jak się spodziewam, będzie budziła wersja Grecale Folgore – model w pełni elektryczny, wyposażony w 400 V system zasilania oraz 105 kWh akumulator.

Maserati Grecale ma 4846 mm długości, wysokość 1670 mm i szerokość 2163 mm, a rozstaw osi wynosi 2901 mm. To ma gwarantować mu kilka nagród „best-in-class”, jak np. ilość przestrzeni we wnętrzu. A skoro już mówimy o wnętrzu, zastosowano w nim takie materiały, jak drewno, włókno węglowe czy skórę, aby nadać mu odpowiedni styl. Nowością jest tradycyjny zegar Maserati, który po raz pierwszy stał się cyfrowy z możliwością zmiany tego, co wyświetla. Całkowicie nowe jest też audio od Sonus faber – włoskiego architekta dźwięku, oferującego głośniki droższe niż większość aut z niższych segmentów rynku – w kilku wersjach, gdzie w wersji High Premium oferuje aż 21 głośników.

Ceny Grecale zaczynają się od ok. 335 tys. zł (po przeliczeniu cennika niemieckiego, bez poprawki różnicy w VAT) za GT, od ok. 384 tys. za Modenę oraz od ok. 520 tys. za Trofeo.

Galeria

Zdjęcia prasowe



0

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.