Handel naszymi danymi w nowej reklamie Apple
A dokładniej rzecz ujmując to licytacja. Bardzo kreatywna reklama, która daje dużo do myślenia.
Oprócz reklamy Apple uruchomiło kampanię billboardową w wybranych miastach USA pod hasłem „Prywatność. To iPhone.”
Wywiad z szefową Apple ds. prywatności mówi nt. backdoorów w iOS, RODO i nie tylko
W tym tygodniu magazyn ELLE opublikował wywiad z Jane Horvath, dyrektor ds. ochrony prywatności w Apple.
Po uzyskaniu dyplomu z informatyki Hovarth rozpoczęła karierę jako programista dla rządowego wykonawcy na długo przed dołączeniem do Apple. Jednak dzięki swoim ambicjom poszła na studia prawnicze i w 1995 roku dostała pracę w AOL jako jeden z najmłodszych prawników w zespole.
Następnie Hovarth specjalizowała się w polityce prywatności i do 2007 roku dołączyła do Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, kiedy objęła stanowisko Globalnego Doradcy ds. Prywatności w Google. Dopiero w 2011 roku Horvath została zatrudniona przez Apple, chociaż zawsze była to jej „wymarzona praca”.
Backdoory w iOS
Od czasu sprawy w San Bernardino w grudniu 2015 r. FBI poprosiło Apple o opracowanie sposobu na odblokowanie urządzeń iOS/iPadOS bez haseł użytkowników po tym, jak policja odzyskała iPhone’a 5C od jednego ze strzelców. Apple jednak zawsze odmawiało – co skłoniło władze do współpracy z inną firmą nad hackowaniem systemu iOS.
Horvath mówi, że Apple oparło się prośbom zbudowania wersji iOS, która „zasadniczo naraziłaby każdy inny telefon na świecie”.
RODO i prywatność w Internecie
Chociaż są ludzie, którzy uważają, że „prywatność nie ma znaczenia”, nadal mogą być narażone na takie rzeczy, jak wycieki danych czy ransomware. Dla Horvath właśnie dlatego bezpieczeństwo i prywatność są ze sobą bezpośrednio powiązane.
Mówiąc o reklamach internetowych, ostrzega przed ilością danych, które takie treści zbierają od użytkowników. Twierdzi, że Apple stara się zwrócić uwagę klientów na tę sprawę za pomocą alertów i opcji, aby mogli zdecydować, czy nadal chcą być śledzeni, czy nie.
Zatrzymaj się, gdy zobaczysz jeden z tych monitów. Poczytaj trochę o tym, co mówi. Cofnij się też i spójrz na wybory, których dokonałeś, ponieważ nawet ja, w ferworze chęci zrobienia czegoś, dokonuję pewnych nietrafionych wyborów. To i zawsze pomyśl, zanim opublikujesz. Cokolwiek. Gdziekolwiek.
Raport o prywatności w aplikacjach na iOS
Horvath porównuje funkcje prywatności iOS z RODO, które jest prawem Unii Europejskiej zapewniającym ochronę danych użytkownika. Uważa przy tym, że urządzenia Apple dają klientom „takie same prawa użytkownika jakie mają Europejczycy, niezależnie od tego, gdzie użytkownik się znajduje”.
Cały wywiad można przeczytać w artykule dostępnym na ELLE.com.