Handel naszymi danymi w nowej reklamie Apple

19/05/2022, 14:20 · · · 0
fot. Apple

A dokładniej rzecz ujmując to licytacja. Bardzo kreatywna reklama, która daje dużo do myślenia.

 

Oprócz reklamy Apple uruchomiło kampanię billboardową w wybranych miastach USA pod hasłem „Prywatność. To iPhone.”

Wywiad z szefową Apple ds. prywatności mówi nt. backdoorów w iOS, RODO i nie tylko

W tym tygodniu magazyn ELLE opublikował wywiad z Jane Horvath, dyrektor ds. ochrony prywatności w Apple.

Po uzyskaniu dyplomu z informatyki Hovarth rozpoczęła karierę jako programista dla rządowego wykonawcy na długo przed dołączeniem do Apple. Jednak dzięki swoim ambicjom poszła na studia prawnicze i w 1995 roku dostała pracę w AOL jako jeden z najmłodszych prawników w zespole.

Następnie Hovarth specjalizowała się w polityce prywatności i do 2007 roku dołączyła do Departamentu Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych, kiedy objęła stanowisko Globalnego Doradcy ds. Prywatności w Google. Dopiero w 2011 roku Horvath została zatrudniona przez Apple, chociaż zawsze była to jej „wymarzona praca”.

Backdoory w iOS

Od czasu sprawy w San Bernardino w grudniu 2015 r. FBI poprosiło Apple o opracowanie sposobu na odblokowanie urządzeń iOS/iPadOS bez haseł użytkowników po tym, jak policja odzyskała iPhone’a 5C od jednego ze strzelców. Apple jednak zawsze odmawiało – co skłoniło władze do współpracy z inną firmą nad hackowaniem systemu iOS.

Horvath mówi, że Apple oparło się prośbom zbudowania wersji iOS, która „zasadniczo naraziłaby każdy inny telefon na świecie”.

RODO i prywatność w Internecie

Chociaż są ludzie, którzy uważają, że „prywatność nie ma znaczenia”, nadal mogą być narażone na takie rzeczy, jak wycieki danych czy ransomware. Dla Horvath właśnie dlatego bezpieczeństwo i prywatność są ze sobą bezpośrednio powiązane.

Mówiąc o reklamach internetowych, ostrzega przed ilością danych, które takie treści zbierają od użytkowników. Twierdzi, że Apple stara się zwrócić uwagę klientów na tę sprawę za pomocą alertów i opcji, aby mogli zdecydować, czy nadal chcą być śledzeni, czy nie.

Zatrzymaj się, gdy zobaczysz jeden z tych monitów. Poczytaj trochę o tym, co mówi. Cofnij się też i spójrz na wybory, których dokonałeś, ponieważ nawet ja, w ferworze chęci zrobienia czegoś, dokonuję pewnych nietrafionych wyborów. To i zawsze pomyśl, zanim opublikujesz. Cokolwiek. Gdziekolwiek.

Raport o prywatności w aplikacjach na iOS

Horvath porównuje funkcje prywatności iOS z RODO, które jest prawem Unii Europejskiej zapewniającym ochronę danych użytkownika. Uważa przy tym, że ​​urządzenia Apple dają klientom „takie same prawa użytkownika jakie mają Europejczycy, niezależnie od tego, gdzie użytkownik się znajduje”.

Cały wywiad można przeczytać w artykule dostępnym na ELLE.com.



źródłoMac Rumors, 9to5mac

0

Krzysztof Kołacz

👨🏻‍💻 Technologia, kawa i my sami. 🎙 W podcaście „Bo czemu nie?”. 📰 W newsletterze „The Menu Bar” oraz tutaj. Kocham 🏃🏻‍♂️ i ☕️ specialty.