Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Więcej ładowarek aut elektrycznych dzięki salonom Volkswagena!

Więcej ładowarek aut elektrycznych dzięki salonom Volkswagena!

0
Dodane: 2 lata temu

Volkswagen udostępnił nam informacje na temat rozbudowy infrastruktury ładowania aut elektrycznych, rozmieszczonej przy salonach dealerskich. Co ważne, nie są to punkty dostępne wyłącznie dla serwisu czy jego klientów, ale również publicznie dostępne stacje dla każdego.

Co więcej, dwie z takich stacji mieliśmy okazję zwiedzić przy okazji jazd próbnych modelem VW ID 5, o czym Wam wspominałem we wcześniejszym materiale. Już od dziś w 36 salonach dealerskich niemieckiej marki można skorzystać z ogólnodostępnych stacji ładowania aut elektrycznych, docelowo takich stacji ma być 89, a łączna liczba punktów ładowania sięgnie ok. 170.

Zgodnie z wytycznymi Volkswagena, każdy dealer jest zobowiązany by udostępnić klientom przynajmniej po jednym stanowisku ładowania prądem przemiennym (AC) i stałym (DC) o mocy odpowiednio co najmniej 11 kW i 22 kW. W praktyce jednak niektórzy dealerzy przekroczyli wymogi marki instalując przy swoich salonach stacje ładowania o wyższej mocy, sami odwiedziliśmy dwa takie punkty w Kaliszu i Zduńskiej Woli. W obu lokalizacjach posiadacze aut elektrycznych mogą podładować swoje auta z mocą do 50 kW.

Szczególnie ciekawym obiektem jest kaliski salon dealerski Ignaszak prowadzony przez Michała Ignaszaka. Mieliśmy okazję porozmawiać z właścicielem tego obiektu i wiemy jedno: to człowiek z pasją jeżeli chodzi o inwestycje w zrównoważony rozwój. Na dachu salonu w Kaliszu pracuje instalacja fotowoltaiczna o mocy 50 kWp. Same panele mają powierzchnię 265 m2, dodatkowa energia pobierana jest z sieci Polenergia SA, firmy która dostarcza wyłącznie “zielonej” energii. W ten sposób posiadacze ładujący swoje auta w tym miejscu (salon dysponuje aż trzema jednocześnie dostępnymi punktami ładowania o mocy 50 kW każdy) zasilają akumulatory swoich aut całkowicie bezemisyjnie.

Umieszczona na dachu blacharni i lakierni wchodzących w skład obiektu prowadzonego przez kaliskiego biznesmena instalacja fotowoltaiczna rocznie zapewnia około 50 MWh czystej energii elektrycznej. Oto co na temat swoich obiektów mówi jego właściciel:

W Kaliszu dla naszych klientów oferujemy stacje ładowania o mocy 50 kW, jednocześnie dostępną dla trzech samochodów. Instalację fotowoltaiczną w Kaliszu uzupełniliśmy kontraktem na zakup energii wyłącznie ze źródeł odnawialnych od Polenergii. Tym sposobem łączne zapotrzebowanie na energię obiektu w Kaliszu jest realizowane w 100% zeroemisyjnie, ograniczamy w ten sposób emisję CO2 o ponad 200 ton rocznie. Nasz drugi salon – w Koninie, z dwoma punktami ładowania o łącznej mocy 40 kW – został rok temu także wyposażony we własną instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp i tym sposobem przyczynia się do ograniczenia emisji o kolejne 40 ton CO2 rocznie.

Spośród 36 już dostępnych stacji ładowania w sieci dealerskiej marki Volkswagen, 12 z nich jest dostępnych w ramach usługi WeCharge w aplikacji WeConnect, zapewniającej m.in. wyszukiwanie punktów ładowania czy zdalny dostęp różnych funkcji samochodu. Docelowo, jak zapewniają przedstawiciele Volkswagena, wszystkie punkty ładowania w obszarze parkingu dla klientów mają być ogólnodostępne w ramach WeCharge. Ma to umożliwić łatwiejsze i wygodniejsze planowanie podróży samochodem elektrycznym, a także łatwiejszą kontrolę wydatków na ładowanie.

Ciekawostką jest też to, że niemiecka marka w żaden sposób nie narzucała dealerom modelu realizacji inwestycji, polityki cenowej usług ładowania, ani tego z jakim operatorem stacji ładowania mają współpracować. Ten aspekt zawsze pozostaje w gestii konkretnego dealera. Spośród już działających ładowarek większość dealerów współpracuje z operatorem Eonic, ale z salonami marki współpracują też: Nexity, Arteva, Greenway, Elocity, EV+ czy Do POWER. Posiadacz jakiegokolwiek auta elektrycznego, który chciałby skorzystać z już dostępnych stacji ładowania przy salonach Volkswagena musi jedynie skorzystać z bezpłatnej aplikacji konkretnego dostawcy usług ładowania by rozpocząć i rozliczyć proces napełniania energią akumulatorów trakcyjnych posiadanego pojazdu.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .