AirPods Pro 2 zaprezentowane!
Apple zaprezentowało także, w 100% zgodnie z przeciekami, AirPods Pro 2.
Co nowego?
- Nowy chip H2
- Możliwość parowania z kilkoma urządzeniami
- Jeszcze lepsze Spatial Audio – bazujące na kształcie małżowiny usznej i… głowy!
- Całkowicie nowe ANC – ma być najlepsze w tej kategorii produktów na rynku
- przepuszczać 2x mniej dźwięków z zewnątrz
- ma nie przepuszczać dźwięku młotu pneumatycznego znajdującego się w odległości 5 metrów – zobaczę, to uwierzę!
- Nowy rozmiar gumek – XS (dla bardzo małych uszu) w zestawie
- Poprawiony trym Transparency
- Dłuższa praca na baterii do 6 godzin słuchania na jednym ładowaniu (+40% więcej niż 1 gen.), a do tego 30h całkowitego czasu pracy
- Wsparcie dla Find My
- Nowe etui ładujące z USB-C, głośnikiem (służącym do lokalizowania etui)
- Możliwość ładowania przewodem od Apple Watch oraz ładowarkami QI
- Specjalny zaczep w nowym etui i zapewne dedykowane smycze w sprzedaży.
Poniżej znajdziecie oficjalną informację prasową nt nowych AirPods Pro:
Firma Apple ogłosiła dziś premierę AirPods Pro drugiej generacji. To najnowocześniejsze słuchawki AirPods w historii. Dzięki mocy nowego czipa H2 słuchawki AirPods Pro zapewniają rewelacyjną jakość dźwięku. Znaczące udoskonalenia objęły aktywną redukcję hałasu i tryb kontaktu. Z kolei unikatowe rozwiązania w zakresie dźwięku przestrzennego sprawiają, że dostarcza on jeszcze więcej wrażeń. Klienci mogą teraz dotykowo sterować odtwarzaniem multimediów i regulować głośność u nasady słuchawki. Do tego dochodzą dłużej działająca bateria, nowe etui ładujące i dodatkowy rozmiar wkładek dousznych, zapewniający jeszcze lepsze dopasowanie.
AirPods Pro (2. generacji) będzie można zamawiać online i w aplikacji Apple Store od piątku, 9 września. W sklepach będą dostępne od piątku, 23 września.
„Innowacyjna konstrukcja i znakomita jakość dźwięku sprawiły, że AirPods zrewolucjonizowały segment słuchawek bezprzewodowych. Wprowadzając na rynek nowe AirPods Pro, Apple po raz kolejny podnosi poprzeczkę”, stwierdził Bob Borchers, wiceprezes Apple w pionie Worldwide Product Marketing. „Nowe AirPods Pro wyróżniają się jeszcze lepszą jakością dźwięku, bardziej wszechogarniającym brzmieniem dzięki Spersonalizowanemu dźwiękowi przestrzennemu, a także przełomowymi rozwiązaniami audio, takimi jak Adaptacyjny tryb kontaktu. Do tego redukują hałas nawet dwa razy skuteczniej niż ich poprzednia wersja. Najchętniej kupowane słuchawki bezprzewodowe na świecie są teraz jeszcze lepsze”.
Rewelacyjna jakość dźwięku
W lekkiej i kompaktowej konstrukcji zamknięto nowy czip H2. To za jego sprawą wrażenia akustyczne są niebywałe, a ilość redukowanego hałasu wzrosła nawet dwukrotnie w porównaniu z poprzednią generacją słuchawek AirPods Pro. Dzięki nowemu przetwornikowi dźwięku o niskim poziomie zniekształceń i specjalnemu wzmacniaczowi słuchawki AirPods Pro generują głębsze basy i krystalicznie czysty dźwięk w szerszym zakresie częstotliwości. Pełnia wrażeń akustycznych możliwa jest wyłącznie przy idealnym dopasowaniu słuchawek do uszu. Dlatego do każdego zestawu dołączona jest także para wkładek w nowym rozmiarze XS. W ten sposób magii AirPods Pro zazna jeszcze więcej osób.
Tryb kontaktu pozwala słuchaczom wiedzieć, co dzieje się wokół. Klienci uwielbiają tę funkcję, a Adaptacyjny tryb kontaktu spisuje się jeszcze lepiej. Potężny czip H2 umożliwia przetwarzanie dźwięku wewnątrz urządzenia tak, by niwelować hałasy z otoczenia – na przykład syreny służb ratunkowych, warkot elektronarzędzi czy dudnienie głośników podczas koncertu – tak by na co dzień słuchało się jeszcze przyjemniej.
Precyzyjny i wszechogarniający dźwięk
Spersonalizowany dźwięk przestrzenny sprawia, że użytkownicy AirPods mogą zanurzyć się w jeszcze bardziej wszechogarniającym brzmieniu. Dźwięk, który słyszą, jest strojony indywidualnie, stosownie do rozmiaru i kształtu ich głowy i uszu. Korzystając z aparatu TrueDepth w iPhonie, użytkownicy utworzą osobisty profil na potrzeby dźwięku przestrzennego. Dzięki temu brzmienie będzie dopasowane idealnie do ich potrzeb. Użytkownicy mogą cieszyć się Spersonalizowanym dźwiękiem przestrzennym podczas słuchania muzyki lub oglądania filmów i seriali. Rozwiązanie to oferuje też funkcję dynamicznego śledzenia ruchu głowy i jest dostępne na iPhonie, iPadzie, Macu i Apple TV1.
Udogodnienia
Użytkownicy pokochali słuchawki AirPods za ich magię, a AirPods Pro nowej generacji roztaczają jeszcze więcej czaru. Błyskawiczne parowanie ze wszystkimi urządzeniami Apple ułatwia konfigurację. Z kolei nowa, specjalna sekcja AirPods w Ustawieniach systemu iOS zapewnia wygodny dostęp do różnych funkcji AirPods.
Użytkownicy mogą teraz sterować odtwarzaniem multimediów i zwiększać głośność, nie sięgając po inne urządzenie. Słuchawkami AirPods Pro steruje się dotykowo. Delikatne muśnięcie palcem nasady słuchawek w górę lub w dół pozwala szybko regulować głośność. Naciśnięcie nasady umożliwia przełączenie utworu, odebranie telefonu lub wykonanie innej czynności. Można też powiedzieć „Hey Siri” („Hej, Siri”), żeby wydawać polecenia bez użycia rąk. Wbudowany czujnik kontaktu ze skórą udoskonalono tak, by włączał i wyłączał odtwarzanie w najodpowiedniejszych momentach. Ponadto wydłuża on czas pracy baterii.
Dłużej działająca bateria
AirPods Pro odtwarzają dźwięk o 1,5 godziny dłużej niż ich pierwsza generacja. Całkowity czas działania słuchawek – przy uruchomionej aktywnej redukcji hałasu – wynosi nawet sześć godzin2. Natomiast z pomocą etui użytkownicy mogą doładować słuchawki nawet czterokrotnie, co w sumie daje do 30 godzin słuchania przy włączonej aktywnej redukcji hałasu. To o pełne sześć godzin więcej niż w przypadku poprzedniej generacji3.
Klienci uzupełnią teraz baterię AirPods Pro przy użyciu ładowarki do Apple Watch. Ponadto mogą skorzystać z ładowarki MagSafe, podkładki ładującej zgodnej ze standardem Qi lub przewodu Lightning. Wszystkie te opcje zapewniają jeszcze większą swobodę podczas podróżowania.
Przeprojektowane etui ładujące
Do AirPods Pro dołączane jest przeprojektowane etui ładujące – odporne na wodę i pot4 oraz wyposażone w uchwyt na smycz, by zawsze mieć je pod ręką. Funkcja Znajdowanie dokładne dostarcza użytkownikom iPhone’a z czipem U1 precyzyjne wskazówki, które pozwalają zlokalizować zgubione etui ładujące. Ponadto w etui ładujące wbudowano głośnik emitujący głośniejsze sygnały dźwiękowe, które dodatkowo ułatwiają poszukiwania.
Klienci mogą teraz spersonalizować etui ładujące poprzez dodanie własnego Memoji, w tym Memoji w wybranej wersji, Animoji lub jednej z wielu gotowych naklejek. Przygotowanie grawerunku należy rozpocząć od utworzenia i przesłania Memoji w aplikacji Apple Store.
AirPods a środowisko naturalne
AirPods Pro zaprojektowano z wykorzystaniem wielu materiałów i rozwiązań, które ograniczają ich wpływ na środowisko naturalne. Wszystkie magnesy wykonano z wykorzystaniem pierwiastków ziem rzadkich pochodzących w 100 procentach z recyklingu. Ponadto – po raz pierwszy w historii – w słuchawkach zastosowano wiele płytek drukowanych z powłoką zawierającą złoto pochodzące w 100 procentach z recyklingu. Do tego luty na płycie głównej etui zawierają cynę pozyskaną w 100 procentach z recyklingu, a jego zawias – aluminium pochodzące w 100 procentach z recyklingu. AirPods Pro nie zawierają potencjalnie szkodliwych substancji, takich jak rtęć, BFR, PCW i beryl. Produkt jest pakowany bez użycia plastikowej folii. Zastosowany w opakowaniu materiał składa się w co najmniej 90 procentach z włókien, co przybliża Apple do celu zakładającego całkowite wyeliminowanie plastiku ze wszystkich opakowań do 2025 roku.
Obecnie firma Apple osiągnęła neutralność węglową w globalnej działalności korporacyjnej, a do 2030 roku planuje uzyskać stuprocentową neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w całej swojej działalności, tj. również w łańcuchu dostaw produkcji i cyklach życia wszystkich produktów. Oznacza to, że każde sprzedawane urządzenie Apple będzie miało zerowy wpływ netto na klimat – począwszy od produkcji komponentów poprzez montaż, transport, eksploatację i ładowanie, aż po recykling i odzysk materiałów.
Ceny i dostępność
- Słuchawki AirPods Pro (2. generacji) będzie można zamówić w cenie 1449 zł na stronie apple.com/pl/store oraz w aplikacji Apple Store w Stanach Zjednoczonych i ponad 50 innych krajach i regionach od piątku, 9 września. W sklepach pojawią się od piątku, 23 września.
- Słuchawki AirPods (3. generacji) z etui ładującym Lightning są dostępne w cenie 1049 zł. Słuchawki AirPods (3. generacji) z etui ładującym MagSafe pozostają dostępne w cenie 1099 zł.
- Klienci mogą teraz zamówić grawerunek Memoji na etui do słuchawek AirPods (2. generacji), AirPods (3. generacji) i AirPods Pro (2. generacji) bezpłatnie i wyłącznie w aplikacji Apple Store. Więcej informacji o grawerunku Memoji można znaleźć w aplikacji Apple Store.
- Nowi subskrybenci mogą otrzymać 6 miesięcy Apple Music w prezencie przy zakupie dowolnych słuchawek AirPods, AirPods Pro lub AirPods Max. Więcej informacji na stronie apple.com/pl/promo.
- Aby korzystać ze wszystkich funkcji, słuchawki AirPods Pro (2. generacji) należy połączyć w parę z urządzeniem Apple z zainstalowaną najnowszą wersją systemu operacyjnego. Profile Spersonalizowanego dźwięku przestrzennego i funkcja Znajdź będą dostępne w systemach iPadOS 16 i macOS w październiku.