Niektórzy użytkownicy Apple Watch Series 8 i Ultra mają problemy z mikrofonem
Rosnąca liczba zgłoszeń użytkowników sugeruje, że mikrofon w niektórych nowych modelach Apple Watch Series 8 i Ultra może przestać reagować po nieokreślonym czasie, powodując, że aplikacje korzystające z niego zgłaszają błędy i przestają działać.
Użytkownicy forum serwisu MacRumors oraz forym społeczności Wsparcia Apple raportują problem, który powoduje następujące powiadomienie o błędzie z aplikacji Hałas, a także uniemożliwia działanie funkcji systemowych, w tym Siri, dyktowanie czy wykrywanie mycia rąk.
Aplikacja Hałas nie może sprawdzać poziomów dźwięku, gdy zegarek jest w trybie wypompowania wody, w trybie nurkowania oraz gdy używany jest mikrofon lub głośnik.
Problem można tymczasowo rozwiązać, ponownie uruchamiając Apple Watch, ale błąd w końcu pojawi się ponownie, co sugeruje, że problem jest związany z oprogramowaniem, a nie usterką sprzętową.
Pozostaje czekać na aktualizację watchOS 9.