Motopodsumowanie tygodnia #25 – więcej prądu w ofercie, elektryczny Opel i Abarth, rekordowy Mercedes, nowe modele dostępne w Polsce
Kolejna porcja newsów ze świata motoryzacji i związanych z nią technologii. Zapraszam.
Elektryczny Opel Astra, w tym pierwsze, elektryczne kombi tej marki
O tym, że niemiecka marka (aktualnie w grupie Stellantis) zdecyduje się na elektryfikację swojego najpopularniejszego kompaktu wiadomo było już od debiutu Astry (w wersjach spalinowych i hybrydowej plug-in) najnowszej generacji. Niemniej teraz Opel oficjalnie zapowiedział nowy model. Opel Astra Electric dostępny będzie jako hatchback i wersja Sports Tourer, czyli kombi. To pierwsze kombi na prąd w historii. Przewidziano na razie jeden elektryczny układ napędowy o mocy 156 KM i 270 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna ograniczona do 170 km/h, szacowany zasięg z akumulatora o pojemności 54 kWh to do 416 km. Pokładowa ładowarka AC ma moc 11 kW, ze stacji DC auto przyjmie 100 kW. Zamówienia na Opla Astrę Electric będzie można składać od wiosny 2023 roku.
Mercedes-AMG One z rekordem Północnej Pętli
Mercedes-AMG One to obecnie rekordzista pod względem czasu okrążenia słynnej Północnej Pętli toru Nürburgring. Rekordzista nie absolutny, ale wśród samochodów dopuszczonych do ruchu na drogach publicznych. Wynik, jaki za kierownicą tego auta uzyskał Maro Engel, to oficjalnie zmierzone i potwierdzone notarialnie 6:35,183 min. dla okrążenia o długości 20,832 km. Rekordowy egzemplarz to hybryda z jednym silnikiem spalinowym V6 1.6 litra i czterema elektrycznymi. Moc systemowa 1063 KM, prędkość maksymalna: 352 km/h, nadwozie z karbonu z monokokowym kokpitem. Imponująca maszyna.
TomTom z umową na dostarczanie systemów nawigacji dla grupy Stellantis
Firma TomTom pochwaliła się nową umową na dostarczanie map, oprogramowania nawigacyjnego i usług connected, takich jak informacje o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym do STLA Cockpit, nowej platformy cyfrowego kokpitu nowej generacji firmy Stellantis. Platforma ta zadebiutuje w modelach grupy Stellantis w 2024 roku.
Alfa Romeo Tonale Plug-in Hybrid Q4 uzupełnia gamę
Alfa Romeo ogłosiła uzupełnienie gamy swojego najnowszego SUV-a, modelu Tonale o wersję z napędem hybrydowym plug-in. Marka promuje tę wersję jako “najbardziej sportową wersję w gamie”. Tak, hybryda plug-in. Znak czasów. Napęd na wszystkie koła z mocą systemową na poziomie 280 KM oznacza, że mocy nie powinno zabraknąć, niemniej Stelvio Quadrifoglio to to nie jest ;-). Za to Tonale Plug-in Hybrid Q4 może poruszać się również zupełnie bezemisyjnie, z deklarowanym zasięgiem na samym prądzie nawet do 80 km. Opisywana wersja jest już dostępna i można ją zamówić.
Peugeot 408 z polskim cennikiem
Zupełnie nowy, zaprezentowany oficjalnie w czerwcu br. Peugeot 408, wyróżniający się stylistycznie ni to crossover ni to fastback, jest już oficjalnie wyceniony na polskim rynku. Model oferowany jest z trzema wariantami napędu: spalinowym oraz dwoma wersjami hybrydowymi plug-in. Moc od 130 KM, przez 180 KM po 225 KM. Do tego klienci mogą wybrać trzy warianty wyposażenia, przy czym najmocniejsza hybryda plug-in nie jest dostępna w najtańszej wersji wyposażeniowej. Ceny? Zależnie od odmiany startują od 143 000 zł. Za topową hybrydę 225 KM w wersji GT trzeba zapłacić od 213 700 zł.
Toyota prezentuje koncepcyjnego bZ SUV-a i ogłasza nową pulę GR Yarisa
Toyota zaprezentowała nowy koncept elektrycznego SUV-a z serii bZ, jednak poza tym, że to auto w pełni elektryczne zasilane akumulatorami (jak każdy model z serii bZ) niewiele o nim wiadomo. Dalsze szczegóły mają być ujawnione w grudniu br.
Oprócz tego japońska marka ogłosiła nową pulę, zaledwie 100 egzemplarzy 261-konnego hot-hatcha, Toyota GR Yaris. Auto to zbudowano wyłącznie po to, by Pan Toyoda mógł wygrać Mistrzostwo Świata WRC (co do zasady modele biorące udział w rajdach muszą być dostępne jako auta seryjnie produkowane, stąd właśnie obecność GR Yarisa w ofercie).
Volkswagen chwali się dostawą 500 000 aut z rodziny ID. Rok przed planowanym terminem
Już pół miliona w pełni elektrycznych Volkswagenów z rodziny ID trafiło do klientów na całym świecie. „Dostawa pół miliona egzemplarzy ID. potwierdza, że elektryczne Volkswageny są dobrze przyjmowane przez naszych klientów na całym świecie. Nasza kampania związana z elektromobilnością jest sukcesem” – powiedziała Imelda Labbe, członek zarządu ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej Volkswagena. „Nasz cel pozostaje niezmienny – chcemy, by Volkswagen stał się najbardziej pożądaną marką w zakresie zrównoważonej mobilności” – dodała Labbe. Portfel zamówień w Volkswagenie pozostaje spory: „Robimy wszystko, co w naszej mocy, aby jak najszybciej dostarczyć naszym klientom ok. 135 000 zamówionych egzemplarzy ID. Jednak ze względu na utrzymującą się trudną sytuację w zakresie dostaw części jesteśmy często zmuszani do ograniczenia produkcji” – podsumowała Labbe. Nie zmienia to faktu, że jak na trudności, rok przed terminem, to niezły rezultat. Gdybyście byli zainteresowani recenzją topowego VW ID.5 GTX, zajrzyjcie do najnowszego wydania iMagazine 12/2022.
Renault otworzyło zamówienia na model Renault Austral
Renault Polska otwiera zamówienia i ogłasza cennik promocyjny najnowszego SUV-a z segmentu C, nowego Renault Austral. Samochód jest dostępny w pięciu poziomach wyposażenia, cena za wersję mild hybrid 140 equilibre wynosi 134 900 zł. Jest to pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji esprit Alpine, która wyróżnia się sportowymi wzrok akcentami stylistycznymi. Topowa wersja Renault Austral iconic esprit Alpine w najmocniejszej aktualnie wersji mild hybrid 160 auto jest wyceniona na 180 900 zł.
Nowy Abarth 500e
Marka Abarth ogłosiła, że wprowadzi do Europy model Abarth 500e, to pierwszy elektryczny Abarth w historii. Nie jest tajemnicą, że auto przypomina elektrycznego Fiata 500e, ale to co go wyróżnia to właściwości jezdne, moc 155 KM, setka w 7 sekund, akumulator 42 kWh. Marka chwali się, że elektryczny Abarth jest o sekundę szybszy w jeździe miejskiej niż jego spalinowy odpowiednik. Maksymalna moc ładowania to 85 kW, co pozwoli napełnić akumulator do 80% w 35 minut. Abarth zawsze słynął z głośnego “ryku”. Jak to rozwiązano w elektryku? Postawiono na sztuczne generowanie stosownych dźwięków. Strach się bać!