Pokolenie Z kluczem dla dominacji Apple
Pokolenie Z, czyli ludzie urodzeni między 1995 a 2012 rokiem, okazuje się być kluczem dla dominacji Apple na rynku najchętniej wybieranych smartfonów i ekosystemów, donosi Financial Times.
Pokolenie Z odpowiada wg FT za 30% całej sprzedaży iPhone’ów w USA. Dla porównania to tylko 10% całej sprzedaży smartfonów od Samsunga. Przedstawiciele generacji Z, spędzają więcej czasu na swoich smartfonach niż jakakolwiek inna grupa wiekowa. To prawie 6 godzin każdego dnia.
Nie od dziś wiadomo też, że Apple dla wielu jest subkulturą stworzoną przez Steve’a Jobsa. Okazuje się jednak, że nawet po śmierci legendarnego współzałożyciela firmy, Apple odpowiada nawet za efekt społecznego wykluczenia. Jednym z powodów, dla których tę markę wybierają konsumenci z pokolenia Z, jest presja społeczna, w szczególności wizja – nieposiadania iPhone’a podczas uczestniczenia w czatach grupowych za pomocą iMessage.
Problem „zielonych dymków” wiadomości trafił już lata temu do amerykańskiej debaty społecznej, a nawet był powodem licznych protestów użytkowników Androida.
Z tyłu głowy myślisz: „O mój Boże, muszę wyjaśnić moim przyjaciołom, dlaczego nasz czat grupowy jest teraz zielony…”
– mówi Anastasia Pelot, menedżer w YPulse i badaczka pokolenia Z oraz Milenialsów.
Istnieją, na szczęście, też bardziej sensowne powody, przez które reprezentanci pokolenia Z wybierają Apple. To atrakcyjność ekosystemu – w szczególności sposób, w jaki różne urządzenia współpracują ze sobą.
Na koniec ciekawe dane z raportu FT. Na każde 100 sprzedanych iPhone’ów Apple przypada:
- 35 par sprzedanych słuchawek AirPods
- 26 sprzedanych iPadów
- i 17 sprzedanych zegarków Apple Watch
Pełną treść raportu znajdziecie tutaj. Polecam jego lekturę.