Dostawcy paneli OLED zaniepokojeni sprzedażą komputerów Mac
Po ostatnich wynikach finansowych Apple, najwięcej znaków zapytania budzi malejąca sprzedaż komputerów Mac. Także wśród dostawców paneli OLED, jak donosi The Elec.
O tym, dlaczego chwilowy (nawet tak duży!) spadek sprzedaży Mac to zjawisko normalne w aktualnych warunkach biznesowych Apple pisałem w ubiegłym tygodniu.
Tymczasem w kontekście plotek o planowanym wypuszczeniu pierwszych iPadów Pro i MacBooków z ekranami OLED w ciągu kilku lat, nowy raport The Elec podaje, że dostawcy tych paneli wstrzymują kluczowe inwestycje w linie produkcyjne OLED. Powód? Obawy, że Apple nie zatrzyma spadku sprzedaży komputerów Mac.
Według The Elec, dwaj producenci paneli nie złożyli jeszcze zamówień na kluczowy sprzęt potrzebny do budowy linii produkcyjnych Gen 8.
Wypuszczenie nowych komputerów mobilnych z ekranami OLED, zdecydowanie, spowoduje dalszy wzrost ich cen. W innym wypadku Apple musiałoby zrezygnować z części zysku, na co się nie zanosi.
Analityk wyświetlaczy Ross Young twierdzi, że MacBooka Air z panelem OLED zobaczymy już za rok – wraz z pierwszym iPadem Pro OLED. Modele MacBooków Pro OLED mają pojawić się do 2026 roku.
To, co jest teraz dla Apple moim zdaniem kluczowe, to jak najszybsze przejście na nowy proces produkcyjny ich procesorów, tak aby Apple M3 zapewniał minimum 50/60% wzrost wydajności we wszystkich benchmarkach i lepsze zarządzanie ciepłem, względem Apple M1. To właśnie może skusić posiadaczy modeli z 2021 roku do kolejnej przesiadki na nowy sprzęt.