Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Porsche zaprezentowało najpotężniejszą wersję Cayenne Turbo E-Hybrid w historii

Porsche zaprezentowało najpotężniejszą wersję Cayenne Turbo E-Hybrid w historii

0
Dodane: 8 miesięcy temu

Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że gdyby nie sukces rynkowy modelu Porsche Cayenne, niemieckiej marki mogłoby już nie być. Porsche ogłosiło wprowadzenie na rynek najmocniejszego wariantu linii Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Porsche kompletuje gamę nowej linii Cayenne po jej udanej premierze na początku 2023 r. Portfolio kompleksowo zaktualizowanej trzeciej generacji tego cenionego SUV-a wzbogaca się właśnie o nowy, topowy wariant. Tak jak wcześniej najmocniejsze Cayenne dysponuje hybrydowym napędem typu plug-in.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Silnik elektryczny o mocy 130 kW (176 KM) uzupełnia gruntownie zmodyfikowany 4,0-litrowy motor V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 441 kW (599 KM). Obie jednostki zapewniają maksymalną moc systemową 544 kW (739 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy 950 Nm. Osiągi Cayenne Turbo E-Hybrid z nawiązką uzasadniają jego topową pozycję – nowy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 295 km/h.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

W porównaniu do poprzednika Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid oferuje znacznie większy zasięg w trybie elektrycznym w połączeniu z krótszym czasem ładowania. Dzięki pojemności zwiększonej do 25,9 kWh wysokonapięciowy akumulator zainstalowany pod podłogą przestrzeni bagażowej umożliwia przejechanie do 82 km wyłącznie na napędzie elektrycznym (w trybie miejskim). Nową hybrydę można również szybciej naładować. Nowa ładowarka pokładowa AC jest w stanie przyjąć moc 11 kW. Jeżeli użytkownik dysponuje tak mocnym gniazdkiem w domu (wallboksem), czas naładowania do pełna akumulatora nowego Cayenne Turbo E-Hybrid skraca się do niecałych 2,5 godziny.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Nowe warianty Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne wykorzystujące nową technikę dwukomorową i dwuzaworową. Pozwala ona osobno regulować etapy odbicia oraz kompresji, dzięki czemu w równym stopniu zwiększa zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Efekt: jeszcze szersze spektrum ustawień podwozia pomiędzy trybami Comfort oraz Sport Plus. Standardem w Cayenne Turbo E-Hybrid jest również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) z blokadą mechanizmu różnicowego. Opcjonalnie dostępne są układ Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) i skrętna tylna oś.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Oczywiście jak we wszystkich nowych Cayenne, wewnątrz mamy nowy kokpit z całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników oraz całkowicie przeprojektowaną konsolę środkową, a także opcjonalny ekran dla pasażera. Standardem w nowych wariantach Cayenne Turbo E-Hybrid są również reflektory LED HD Matrix o wysokiej rozdzielczości.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Nacisk na sportowe walory kładzie nowe Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT, które do gamy hybrydowych wersji wprowadza wybrane rozwiązania z obszaru wysokich osiągów pochodzące z Cayenne Turbo GT – drogowo-wyczynowej odmiany nieoferowanej już na niektórych rynkach. Nadwozie hybrydowej odmiany GT zostało obniżone o 10 mm, a zastosowanie specyficznych łożysk i związane z tym zwiększone pochylenie kół przedniej osi (-0,58°) – w połączeniu z szerszymi oponami – zapewnia jeszcze bardziej dynamiczne reakcje układu kierowniczego na zakrętach, wyższą ogólną precyzję prowadzenia i wyraźnie lepszą przyczepność na łukach.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Standardem pakietu GT są również wysokowydajne hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dynamiczne właściwości Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé z pakietem GT można dodatkowo zwiększyć dzięki wyczynowym oponom Performance dla standardowych 22-calowych obręczy GT Design, układowi PDCC oraz skrętnej tylnej osi.

Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid

Nowe Turbo E-Hybrid to drugi z trzech hybrydowych wariantów linii Cayenne, które Porsche wprowadzi na rynek w 2023 r. Samochody można już zamawiać na niemal wszystkich rynkach sprzedaży. Ceny Cayenne Turbo E-Hybrid rozpoczynają się od 863 tys. PLN. Ceny wersji Coupé zaczynają się od 880 tys. PLN. Dostępność Cayenne Turbo E-Hybrid z pakietem GT, w cenie od 1,021 mln PLN, jest ograniczona do rynków, gdzie ze względu na lokalne przepisy nie oferuje się już Cayenne Turbo GT. Dotyczy to większości krajów UE, a także Japonii, Hongkongu, Tajwanu oraz Singapuru.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .