Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Finalna Tesla Cybertruck i szalona demonstracja Elona Muska

Finalna Tesla Cybertruck i szalona demonstracja Elona Muska

0
Dodane: 1 rok temu

Tesla Cybertruck stał się wreszcie modelem produkcyjnym. Elon Musk z ekipą przygotował demonstrację. Wyścig na 1/4 mili. Z Porsche 911. Jaki wynik?

Oczywiście możemy się tego domyślić bez oglądania poniższego wideo zamieszczonego we wpisie Elona Muska. Wygrała oczywiście Tesla Cybertruck. Ten potężny, kanciasty pickup uzyskał czas do 60 mil/h zaledwie 2,6 sekundy, wyprzedził nieznacznie Porsche 911. Ale jest wisienka na tym torcie. Tesla Cybertruck wygrała… holując przyczepę z drugim Porsche 911.

Nie da się ukryć, demonstracja robi wrażenie. Olbrzymi pickup o stylistyce ciosanej siekierą, czy może raczej nawiązującej do pierwszych gier 3D – pamiętacie pierwsze wydanie gry „Alone in The Dark” z 1992 roku? Zapewne wielu z was nie było jeszcze na świecie – pochwalił się wyjątkową mocą i dynamiką. Czas pokonania dystansu 1/4 mili to poniżej 11 sekund. Owszem, są szybsze samochody, ale nie ma szybszego pickupa.

Dynamika elektrycznej Tesli Cybertruck to oczywiście nie jedyny atut tego wozu. Auto może holować niemal 5 ton (4990 kg), szacowany wg producenta zasięg wynosi 547 km, czas przyspieszenia do 100 km/h to 2,7 sekundy w tzw. trybie Bestii, w którym trzysilnikowy napęd uwalnia ponoć do 845 KM.

Nadwozie wykonano z wzmocnionej stali nierdzewnej, Cybertruck wbrew niektórym pogłoskom nie jest wozem opancerzonym, ale Musk deklaruje, że drzwi wersji produkcyjnej mają być odporne na ostrzał amunicją .45″ i 9 mm.

Podane wyżej parametry dynamiczne dotyczą topowej wersji trzysilnikowej tzw. Cyberbeast. W ofercie mają być trzy odmiany Cybertrucka, najtańsza i najsłabsza (cena ma startować od 60 990 USD) rozpędza się wolniej (6,5 sekundy do 60 mil/h), ma jeden silnik elektryczny i napęd tylko na jedną, tylną oś (co w pick-upie jest zawsze kwestią dyskusyjną, w końcu to wozy typu „woły robocze”) i może holować do 3,4 tony. Jest też wersja z napędem na obie osie (pośrednia), nieco szybsza (4,1 sekundy do 60 mil/h) oraz wspomniany wcześniej Cyberbeast.

Tesla Cybertruck może pełnić rolę jeżdżącego powerbanka, przekazującego energię elektryczną innym urządzeniom na prąd (także drugiemu Cybertruckowi) z mocą do 11,5 kW.  Najtańsza wersja ma być dostępna jednak dopiero w 2025 roku. W przyszłym, 2024 będzie można podobno nabyć dwie mocniejsze odmiany. Wersja AWD (środkowa) w USA jest wyceniana na 79 990 USD, a topowy, szalony wariant startuje od 99 990 USD. Auto bez kierowcy waży ponad 3 tony. W Polsce prawo jazdy kat. B raczej nie wystarczy.

 

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .