Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Motopodsumowanie tygodnia #63 – Renault Scenic E-Tech elektryczny już w sprzedaży, Range Rover testuje elektryczny prototyp, Mercedes z najmocniejszym SL-em, a Citroën z tanim autem elektrycznym

Motopodsumowanie tygodnia #63 – Renault Scenic E-Tech elektryczny już w sprzedaży, Range Rover testuje elektryczny prototyp, Mercedes z najmocniejszym SL-em, a Citroën z tanim autem elektrycznym

0
Dodane: 4 miesiące temu

Przed wami kolejne motopodsumowanie tygodnia, nowe modele, auta wchodzące do salonów, technika, statystyki, wszystko w kompaktowej niemęczącej formie.

motopodsumowanie tygodnia - renault scenic e-tech electric

Ruszyła sprzedaż modelu Renault Scenic E-Tech 100% electric

Model Renault Scenic E-Tech 100% electric, zaprezentowany we wrześniu 2023 r. na targach IAA Mobility w Monachium, jest już dostępny w sprzedaży. Mimo że jest lżejszy (1 850 kg w wersji techno long range) i bardziej kompaktowy niż przeciętny pojazd elektryczny segmentu C (4,47 m długości, 1,86 m szerokości i 1,57 m wysokości), oferuje doskonałą przestronność wnętrza za sprawą elektrycznej platformy AmpR Medium (znanej dawniej pod nazwą CMF-EV) i płaskiej podłogi. Scenic E-Tech 100% electric jest dostępny w Polsce w dwóch wersjach: techno i iconic. Obie wersje są dostępne z akumulatorem long range 87 kWh (zasięg do 625 km WLTP). Wersja techno jest również sprzedawana z akumulatorem comfort range 60 kWh, zapewniającym zasięg do 430 km (WLTP). Wszystkie wersje pojazdu są wyposażone w ładowarkę pokładową kompatybilną ze stacjami szybkiego ładowania prądem stałym (do 130 kW w wersji comfort range i do 150 kW w wersji long range) oraz w kabel AC22 do ładowania z wallboxa. Wszystkie modele gamy oferują możliwość ładowania trójfazowym prądem zmiennym o mocy do 22 kW. Wersja techno startuje w Polsce od kwoty 202 900 zł, natomiast wyżej pozycjonowana wersja iconic startuje od 233 900 zł.

Range Rover Electric – ruszają testy prototypu

Dla nowego Range Rovera Electric zgłoszono więcej patentów niż dla jakiegokolwiek innego, wcześniejszego modelu marki Range Rover. Prototyp wkracza w fazę testów, które mają potwierdzić zdolności modelu do jazdy w ekstremalnych temperaturach, w najtrudniejszych warunkach i w każdym terenie, w tym oczywiście przy brodzeniu w wodzie o głębokości do 850 mm. Wiadomo, że auto będzie oferować nie tylko doskonały komfort, luksusowe wnętrze i świetne wytłumienie, ale też aktywną redukcję szumów otoczenia, architekturę 800 V, co oznacza szybkie ładowanie. Osiągi mają być porównywalne z flagowym Range Roverem V8.

motopodsumowanie

Najpotężniejszy SL wszechczasów

Mercedes-AMG wieńczy serię SL nową odmianą SL 63 S E PERFORMANCE. 4,0-litrowy silnik V8 biturbo i elektryczna jednostka napędowa AMG wspólnie generują moc systemową 600 kW (816 KM) i maksymalny systemowy moment obrotowy do 1420 Nm. Tym samym nowy wariant jest najpotężniejszym SL-em w historii. To już piąta seria modelowa, która korzysta ze specyficznej dla AMG hybrydowej technologii E PERFORMANCE. Osiągi są porywające – przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s i prędkość maksymalna 317 km/h.  SL 63 S E PERFORMANCE otrzymał także dodatkowo dopracowaną aktywną aerodynamikę, przystosowaną do techniki zelektryfikowanego napędu. Do zrównoważonego stylu jazdy przyczynia się aktywny element aerodynamiczny ukryty w podwoziu, przed silnikiem. To karbonowy profil, który reaguje na wybór programu jazdy i automatycznie wysuwa się o około 40 mm w dół przy prędkości 80 km/h. W ten sposób tworzy tzw. efekt Venturiego, który dodatkowo przyciąga samochód do jezdni i zmniejsza siłę unoszenia przedniej osi. Element ten należy do standardowego wyposażenia topowego SL-a.

Citroen e-C3

Citroën pokazał tani samochód elektryczny, model Citroën ë-C3

Nowy, elektryczny Citroën ë-C3 to równocześnie pierwszy przedstawiciel czwartej generacji francuskiego auta miejskiego segmentu B. Nowość stała się małym SUV-em. Najpierw auto dostępne będzie z napędem elektrycznym w dwóch wersjach mocy: 113 KM z baterią 44 kWh (320 km zasięgu) oraz 82 KM z akumulatorem 30 kWh (200 km zasięgu). Słabsza wersja jest wyceniona na kwotę od 110 650 zł, to niewiele więcej od Dacii Spring, najtańszego auta elektrycznego w Polsce. Za to propozycja Citroëna jest lepiej wyposażona i większa. Wersja z mocniejszym silnikiem elektrycznym i lepszym wyposażeniem ma kosztować od 132 100 zł. W przyszłości auto dostępne będzie również w wersji spalinowej i hybrydowej, cen tych odmian jeszcze nie ujawniono.

motopodsumowanie alfa romeo milano

Alfa Romeo Milano – pierwszy elektryk Alfy Romeo

Nie wiadomo jeszcze jak wygląda, ale wiadomo kiedy będzie wiadomo. Nową Alfę Romeo Milano zobaczymy w Mediolanie w kwietniu 2024 roku. Jednak już teraz wiadomo, że będzie to nieduże auto, zbudowane na tej samej platformie Stellantis co Jeep Avenger (także dostępny w wersji elektrycznej) czy Fiat 600 (również dostępny jako elektryk). Milano będzie zatem Alfą Romeo miejskiego segmentu B.

motopodsumowanie

Toyota C-HR i kłopot ze zdalnym sterowaniem

Na stronie UOKiK pojawiło się powiadomienie złożone przez Toyotę. Okazuje się, że model C-HR może być zdalnie sterowany za pomocą aplikacji, ale istnieje możliwość wystąpienia błędu w wyniku którego auto samo, bez kierowcy, przełączy skrzynię z ustawienia P na D (jazda do przodu) lub R (jazda do tyłu), co może grozić wypadkiem. Rzecz dotyczy modeli Toyota C-HR wyprodukowanych w Turcji od 23.09.2023 do 08.12.2023. Producent wezwie właścicieli aut podatnych na błąd do serwisu. W Polsce problem dotyczy 183 pojazdów. Z pełną treścią powiadomienia możecie zapoznać na witrynie UOKiK.

Bentley

Obrotowy wyświetlacz Bentleya z nagrodą za najlepszą deskę rozdzielczą

Obrotowy wyświetlacz firmy Bentley, opracowany dla modeli Flying Spur i Continental GT, zdobył nagrodę Dashboard of the Year w szóstej edycji konkursu Automobile Awards , która odbyła się w prestiżowym Automobile Club de France, place de la Concorde w Paryżu. Od czasu wprowadzenia na rynek obrotowego wyświetlacza Bentley (BRD) stało się to jedną z najpopularniejszych opcji – około 70 procent klientów wybrało swojego Bentleya z takim rozwiązaniem. Zespół zainwestował ponad trzy lata w opracowanie systemu składającego się ze 153 pojedynczych elementów tworzących trójstronny obrotowy wyświetlacz. Patent na ten mechanizm zapewnia wyrównanie każdej powierzchni z tolerancją +/-0,3 mm. W efekcie siedząc za kierownicą Bentleya z takim bajerem możesz wybrać, czy chcesz nowoczesny ekran wysokiej jakości, czy np. piękne analogowe wskaźniki temperatury, kompasu i zegarka.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .