Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Nowa Dacia Spring to nie tylko najtańszy samochód elektryczny, ale też jedno z najtańszych aut w ogóle

Nowa Dacia Spring to nie tylko najtańszy samochód elektryczny, ale też jedno z najtańszych aut w ogóle

0
Dodane: 1 miesiąc temu

Można już w Polsce zamawiać nową Dacię Spring, małe, miejskie autko elektryczne. Dacia Spring, co może wydawać się sporym zaskoczeniem, potaniała. Tak, to nie żart.

Nowa Dacia Spring

Cena nowego modelu zaczyna się od 76 900 zł. Nową Dacię Spring będzie można zamówić w Polsce od 17 kwietnia, a pierwsze samochody trafią do klientów we wrześniu.

Nowa Dacia Spring

Grupa Renault poinformowała, że model Spring, wprowadzony na rynek w 2021 roku, sprzedał się w liczbie ponad 140 tysięcy sztuk od swojego debiutu w Europie. Zdecydowanie najlepszy był rok 2023 był rekordowy. Marka sprzedała na całym świecie 61 803 samochody – o 26,4% więcej w porównaniu z 2022 rokiem. Spring jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym na rynku klientów indywidualnych w Europie i zdecydowanie przyczynia się do upowszechnienia pojazdów elektrycznych. Jego popularność wynikała jednak nie tyle z jakichś szczególnych walorów użytkowych, co po prostu z niskiej ceny.

Nowa Dacia Spring

Wygląda na to, że włodarze marki to doskonale zrozumieli. Bo o ile poprzedni Spring zaczął drożeć i ostatnio kosztował już ponad 100 tys. zł, co dziś jest może nieszczególnie wysoką kwotą jak za nowe auto, to było ceną bardzo wysoką względem tego co oferuje model Spring, to nowa odsłona modelu znacząco potaniała.

Nowa Dacia Spring

Design Dacii Spring jest zgodny z nową stylistyką marki zapoczątkowaną wraz z najnowszą generacją modelu Duster. Zmieniono nie tylko nadwozie, ale i wnętrze. Podobno tylko dach został zachowany z poprzedniej edycji małego elektryka.

Nowa Dacia Spring

Nowa Dacia Spring jest dostępna w 6 kolorach nadwozia, po raz pierwszy pojawia się w gamie odcień Beżowy Safari i Czerwony Brick.

Nowa Dacia Spring

Nasze doświadczenie w projektowaniu samochodów zgodnie z zasadą design-to-cost umożliwiło nam kontynuację sukcesu konkurencyjnej oferty samochodów elektrycznych i wprowadzenie nowej gamy Dacii Spring – lepiej wyposażonej, z zasięgiem 225 km w cyklu mieszanym WLTP – w cenie poniżej 20 000 euro. – powiedział Xavier Martinet, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Dacii.

Nowa Dacia Spring

W kokpicie nowej Dacii Spring kierowca może liczyć na instalowany w standardzie wersji Essential i Expression system multimedialny Media Control. To prosty sytem obsługiwany za pomocą przycisków na kierownicy z wyświetlaniem informacji multimedialnych i połączeń telefonicznych na ekranie cyfrowego zespołu zegarów. W jego skład wchodzą również dwa głośniki, złącze Bluetooth i port USB.

Nowa Dacia Spring

Wyżej pozycjonowana wersja Extreme (lub dopłacając za opcję w wersji Expression), dysponuje bogatszym funkcjonalnie systemem Media Nav Live. W tym przypadku kierowca ma dodatkowo 10-calowy centralny ekran dotykowy z wbudowanym pakietem nawigacji satelitarnej z dostępem do Internetu (8-lat darmowej subskrypcji), obejmującym informację o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym i systematycznie aktualizowaną mapę Europy. Ponadto umożliwia on bezprzewodową obsługę aplikacji Apple CarPlay i Android Auto. System Media Nav Live jest oferowany z dwoma portami USB-C.

Nowa Dacia Spring

Unowocześniono też asystę kierowcy. Nowa Dacia Spring jest wyposażona m.in. w: aktywny system wspomagania nagłego hamowania (tryb miejski/podmiejski z wykrywaniem pojazdów, pieszych, rowerzystów i motocykli), system rozpoznawania znaków drogowych z ostrzeganiem o nadmiernej prędkości, wspomaganie parkowania tyłem, sygnalizacja awaryjnego hamowania, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu, system monitorowania czujności kierowcy i połączenie alarmowe (eCall). Dla ułatwienia życia swoim klientom Dacia wprowadziła pomysłowy przycisk „My Safety” umożliwiający kierowcom szybki dostęp do własnej ulubionej konfiguracji systemów wspomagania prowadzenia. Oznacza to, że możesz skonfigurować pojazd z wyłączeniem irytujących większość kierowców powiadomień o ograniczeniach prędkości i aktywować taki szablon ustawień jednym przyciskiem.

Nowa Dacia Spring

Jeżeli chodzi o napęd to tu rewolucji nie ma. Dacia Spring nie stała się demonem prędkości, choć wcześniej oferowana jako mocniejsza, jednostka elektryczna o mocy 65 KM jest teraz dostępna już w wersji Expression. Bazowa, najtańsza wersja Essential korzysta ze słabszego silnika o mocy 45 KM. Mocniejsza jednostka rozpędzi Dacię Spring do 100 km/ w czasie poniżej 14 sekund, słabsza potrzebuje na to niecałych 20 sekund.

Nowa Dacia Spring

Przy masie własnej 984 kg w najwyższej wersji wyposażeniowej Extreme, nowa Dacia Spring jest jedynym w 100% elektrycznym samochodem w Europie ważącym poniżej jednej tony. W porównaniu z poprzednią wersją masa dla tego samego poziomu wyposażenia wzrosła zaledwie o 6 kg (czyli o 0,6%), pomimo licznych nowych systemów wspomagania prowadzenia, wymaganych obowiązującymi przepisami, a także ulepszonego wykończenia i montowanego w standardzie wyposażenia. Tak niska masa w połączeniu z wysoką efektywnością zespołu napędowego nowego Springa przekłada się na rekordowo niskie zużycie energii, poniżej 14,6 kWh/100 km, zmniejszające koszty użytkowania auta. Poniżej jeszcze aktualny cennik, obowiązujący od 17 kwietnia. Zwracam uwagę, że kwoty cennikowe możemy zmniejszyć o uzyskane ew. dopłaty z programu Mój Elektryk (do 27 000 zł):

Dacia Spring cennik

Uzyskując np. pełną dopłatę w kwocie 27 000 zł, cenę najtańszej Dacii Spring możemy zbić do 49 900 zł. Tym samym model ten może być najtańszym nowym autem jakie da się w Polsce kupić. Nie ma już innych modeli tańszych niż 50 tys. zł. Bez względu na napęd.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .