Qualcomm wykorzystuje aktora z kampanii „I’m a Mac” do promowania ARM dla PC
Minęło już 15 lat od ostatniej, z wielokrotnie nagradzanych, reklam Apple z serii „I’m a Mac/I’m a PC”. Po Huawei i Intelu, Qualcomm podjął próbę bazującą na promowaniu nostalgii.
Oryginalna seria reklam Apple, w której Justin Long gra Maca, a John Hodgman gra PC, była jedną z najpopularniejszych i najbardziej udanych kampanii reklamowych firmy.
Long grał zrelaksowanego, miłego faceta zaskoczonego złożonością i bałaganem komputera. W sumie Apple wyemitowało 66 reklam – choć Long ujawnił w 2019 roku, że w rzeczywistości nakręcono ich około 300. Reszta została, jak powiedział, odrzucona przez Steve’a Jobsa, ponieważ były zbyt zabawne i uważał, że odwróci to uwagę widzów od przesłania.
W 2017 roku Huawei wykorzystał Longa do zagrania samego siebie w prezentacji smartfona Mate 9, aby wyreżyserować reklamę, podczas gdy cztery lata później Intel podjął nierozsądną decyzję o wykorzystaniu go do wyśmiewania komputerów Mac M1.
Qualcomm wykorzystuje Longa do promowania swojego procesora Snapdragon dla PC.
Wyszło tak: