Wyniki finansowe Apple za 3Q 2024: 21,4 mld USD zysku przy 85,8 mld USD przychodów
Zgodnie z zapowiedzią, Apple opublikowało wczoraj wyniki finansowe za trzeci kwartał fiskalny tego roku. Jak wypadły? Czy iPad uratował swoją własną kategorię?
Apple ujawniło pełny raport finansowy za trzeci kwartał fiskalny 2024 roku, obejmujący okres od kwietnia do czerwca.
Firma osiągnęła przychody w wysokości 85,78 mld USD, co stanowi rekord dla tego kwartału. Zysk netto wyniósł 21,45 mld USD, a zysk na akcję osiągnął 1,40 USD.
Analitycy przewidywali umiarkowany wzrost, prognozując średnio 84,46 mld USD przychodu oraz wzrost zysku na akcję z 1,18 USD w zeszłym roku do około 1,24 USD w tym roku.
W kwartale Apple wprowadziło na rynek nowe modele iPada, w tym odświeżony iPad Pro oraz nowy iPad Air i to widać w wynikach!
Przychody Apple w Q3 2024 według kategorii produktów:
- Przychody ogółem: 85,78 mld USD (+4,87% rok do roku)
- Zysk netto: 21,45 mld USD (+7,89% rok do roku)
- iPhone: 39,30 mld USD (-0,94% rok do roku)
- Mac: 7,01 mld USD (+2,46% rok do roku)
- iPad: 7,16 mld USD (+23,63% rok do roku) – rekord!
- Urządzenia noszone, domowe i akcesoria: 8,10 mld USD (-2,26% rok do roku)
- Usługi: 24,21 mld USD (+14,14% rok do roku) – kosmos, patrząc na to, że za każdym razem usługi notują dwucyfrowe wzrosty…
Jedynym słabym punktem były Chiny, gdzie sprzedaż spadła o 6,54% z 15,76 mld USD do 14,73 mld USD i wątpię, że premiera Vision Pro w tym pomoże.
Struktura geograficzna przychodów w Q3 2024 wyglądała następująco (za pośrednictwem MacStories):
Ogólna struktura przychodów Apple w ostatnim kwartale fiskalnym natomiast tak:
Dyrektor finansowy, Luca Maestri, dodał podczas telekonferencji, że firma osiągnęła wzrost zysku na akcję o 11% i wygenerowała prawie 29 mld USD przepływów pieniężnych operacyjnych, co pozwoliło zwrócić ponad 32 mld USD akcjonariuszom.
Tim Cook o wynikach
W wywiadzie dla CNBC, Cook omówił wysiłki firmy w segmencie generatywnej sztucznej inteligencji. W czerwcu Apple zaprezentowało funkcje Apple Intelligence, które będą dostępne tej jesieni dla użytkowników iPhone’a, iPada i Maca w USA. Choć Cook nie jest pewien, czy AI wpłynie pozytywnie na sprzedaż, jest optymistycznie nastawiony.
Według Cooka, Apple przeznacza więcej pieniędzy i zasobów na rozwój Apple Intelligence:
Przesunęliśmy wielu ludzi do pracy nad AI, którzy wcześniej zajmowali się innymi rzeczami. Z punktu widzenia centrów danych mamy podejście hybrydowe – mamy własne centra i współpracujemy z innymi. To wydatki, które pojawią się w finansach partnerów, a my będziemy ponosić koszty.
Co oczywiste, wydatki na AI już widać w wynikach firmy:
W naszych wynikach za ten kwartał zawarty jest wzrost wydatków na AI i Apple Intelligence w porównaniu do ubiegłego roku.
– potwierdził Cook.
Cook nie odniósł się do kwestii niedostępności AI w Chinach i Unii Europejskiej.