Sennheiser współtwórcą systemu car audio w modelu Cupra Tavascan
Cupra i Sennheiser wspólnie opracowali nowatorski system dźwiękowy dla modelu Tavascan oraz innych nowych samochodów marki.
Wielu znamienitych graczy w branży audio skutecznie działa również na polu współpracy z branżą motoryzacyjną. Wystarczy wymienić m.in. Bose (m.in. Mazda i Nissan), Harman Kardon (m.in. Renault, Volkswagen, Kia, Hyundai, BMW), Bowers & Wilkins (m.in. Volvo), Burmester (Mercedes-Benz), Mark Levinson (Lexus), Meridian (Jaguar, Land Rover) i wielu innych. Sennheiser dotychczas na tym polu udzielał się dość skromnie. Poza wprowadzeniem autorskiego systemu dźwiękowego Ambeo na pokład tyleż nowatorskiego, co mało popularnego i niedostępnego auta Karma Revero GT 2020 o współpracach niemieckiej marki z branżą motoryzacyjną było cicho. Do teraz.
Sennheiser połączył siły z hiszpańską marką Cupra (należącą do Grupy Volkswagen) i wspólnie obie marki stworzyły system dźwiękowy, który – jak zapowiadają – przełamuje konwencje. To o tyle dobra wiadomość, że miłośnicy brzmienia Sennheiser będą mogli usłyszeć dobrej jakości dźwięk nie tylko na słuchawkach, czy w domu, ale również w samochodzie, pod warunkiem, że wybiorą model Cupra Tavascan, w którym zadebiutuje wspólnie opracowany przez obie firmy system audio.
José Luis Álvarez, odpowiedzialny za projekty systemów dźwiękowych w marce Cupra oraz Sofia Checa, inżynier ds. dźwięku immersyjnego w Sennheiser, wsiedli na pokład modelu Cupra Tavascan, aby z pierwszej ręki zaprezentować wrażenia dźwiękowe w samochodzie.
– Cupra i Sennheiser idealnie do siebie pasują. Firma jest znana z wysokiej jakości dźwięku, innowacji i doskonałości w inżynierii dźwięku. Jesteśmy dumni z tej współpracy przy opracowywaniu nowego systemu audio – przyznaje José Luis.
Sennheiser HD 620S – nowy model dołącza do uznanej serii HD 600
Cupra jest jedną z pierwszych marek samochodowych, z którymi firma Sennheiser rozpoczęła współpracę. Jej rezultatem jest system audio, którego działanie opiera się na analizie w czasie rzeczywistym różnych elementów muzycznych, takich jak instrumenty, głosy, a nawet informacje o pomieszczeniu. W dalszych krokach system redystrybuuje te odgłosy w całym samochodzie, jednocześnie pozostając wiernym oryginalnym intencjom artystycznym. Użytkownik może wybrać, w jaki sposób chce doświadczać dźwięku, w skali różnych poziomów (od 0 do 3).
– Zawsze stawiamy kierowcę w centrum naszych działań, nie zapominając jednak o pozostałych pasażerach. Dźwięk można regulować w sposób ręczny lub automatyczny, z możliwością dopasowania dźwięku z myślą o pasażerach oraz wyboru różnych trybów: Music, Speech lub Club – podkreśla José Luis.
Aby opracować idealną formułę, Cupra i Sennheiser zintegrowały 12 głośników hi-fi i stworzyły specjalny, zastrzeżony algorytm. Początkowo, system został zaprojektowany z myślą o modelu Cupra Tavascan. Z czasem jednak zespół Cupra ds. dźwięku zaadaptował rozwiązanie również do odnowionych pojazdów marki.
– Każdy z samochodów ma inny kształt, układ wnętrza, a co za tym idzie, zmienia się również jego akustyka. Zastosowaliśmy odpowiednie rozwiązanie dostosowane do każdego z aut. Natomiast dźwięk, który słyszymy wewnątrz modelu Cupra Tavascan, został specjalnie dla niego zaprojektowany – podsumowuje Sofia Checa.