Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Škoda Elroq już oficjalnie, konfigurator w Polsce otwarty, znamy polskie ceny

Škoda Elroq już oficjalnie, konfigurator w Polsce otwarty, znamy polskie ceny

0
Dodane: 3 godziny temu

Najnowszy model w gamie czeskiej marki dopiero co oficjalnie zadebiutował, a już można go zamawiać w Polsce. Škoda Elroq to elektryczny SUV segmentu C, czyli kompaktowego. Pod względem gabarytów wręcz wzorcowy, kompaktowy SUV.

Nowy model Škody mierzy 4488 mm długości, przy rozstawie osi wynoszącym 2765 mm. Oznacza to typową dla kompaktowych SUV-ów długość przy sporej przestrzeni we wnętrzu, definiowanej właśnie przez rozstaw osi.

Zewnętrzny design Elroqa wyróżnia się charakterystycznym kształtem, stylistycznie czyniąc go pierwszym modelem Škody, który przyjmuje nowy język projektowania Modern Solid.

Škoda Elroq

Charakterystyczny przód z podświetlanym pasem świetlnym łączącym reflektory Matrix LED stanowi znak rozpoznawczy tego modelu. Dominującym elementem jest również tzw. Tech-Deck Face – tak marka nazywa błyszczącą czarną maskownicę zamiast tradycyjnej osłony chłodnicy, ukrywającą czujniki radarowe i kamerę.

Škoda Elroq oferuje cztery warianty napędu z trzema rozmiarami akumulatorów. Na początku na Polskim rynku oferowane będą dwa warianty. Elroq 50, który wyposażony jest akumulator o pojemności 55 kWh (52 kWh netto) oraz silnik elektryczny o mocy 125 kW (170 KM) oraz Elroq 85, który posiada akumulator o pojemności 82 kWh (77 kWh netto) i silnik o mocy 210 kW (285 KM). W obu wymienionych wariantach moc przekazywana jest na tylną oś. Zasięg wg WLTP tych wersji to odpowiednio 375 i 580 km.

Škoda Elroq

Oprócz tego na początku roku 2025 pojawi się Elroq 60 z akumulatorem o pojemności 63 kWh (59 kWh netto) i silnikiem o mocy 150 kW (204 KM), która również przekazywana jest na tylną oś. W późniejszym terminie pojawi się też Elroq 85x z dodatkowym silnikiem montowanym na przedniej osi, który pozwala na napęd na cztery koła. Te wersje nie przeszły jeszcze homologacji, zatem czekam na oficjalne dane techniczne i zasięgi WLTP tych wariantów.

Jak z ładowaniem? Škoda podaje, że przy mocy ładowania do 175 kW, akumulator o pojemności 82 kWh można naładować od 10% do 80% w ciągu 28 minut, czyli klasyczny „obiadek w trasie”.

Škoda Elroq

Model oferowany jest również w czterech wariantach stylistycznych wnętrza. W każdym spotkamy oczywiście ekologiczne i zrównoważone materiały. Podstawowa wersja Design Selections Studio charakteryzuje się minimalistycznym stylem i czarną materiałową tapicerką. Wariant Design Selections Loft wprowadza więcej szarości i ma akcenty w kolorze Moss Green (czyli odcień zieleni). Wersja Design Selections Lodge, inspirowana jest koncepcyjnym modelem Škodą Vision 7S, wykorzystuje materiał TechnoFil z przędz ECONYL, powstających z odpadów nylonowych, takich jak sieci rybackie czy stare dywany. Mamy tu jasnoszare sztuczne skóry, czarną podsufitkę i pomarańczowe detale. Design Selections Sportline wyróżnia się dominującą czernią, obejmującą także podsufitkę, co według marki podkreśla sportowy charakter. Przednie sportowe fotele w tej wersji są zintegrowane z zagłówkami, również w kolorze czarnym, wykonane są z Suedii i sztucznej skóry, uzupełnione szarymi kontrastowymi szwami. Wersja Sportline modelu Elroq pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2025 roku.

Škoda Elroq

Pod względem technicznym, nowy Elroq ma na pokładzie najnowszy system Travel Assist, który łączy Adaptacyjny Tempomat, Emergency Assist i Side Assist. Predykcyjny Adaptacyjny Tempomat (pACC) dostosowuje prędkość do warunków trasy, wykorzystując dane z czujników, i sygnalizuje zakręty, skrzyżowania oraz ronda. Inteligentny Asystent Prędkości rozpoznaje ograniczenia na podstawie znaków drogowych i obszarów zabudowanych. System Front Assist chroni przed kolizjami z pieszymi i rowerzystami, a Crew Protect Assist podejmuje działania ochronne, takie jak zamykanie okien i napinanie pasów w sytuacjach awaryjnych. Bezpieczeństwo uzupełnia dziewięć poduszek powietrznych, w tym centralna poduszka między przednimi siedzeniami, z opcją dodatkowych bocznych poduszek z tyłu.

Ceny? Te prezentuje poniższa grafika: startują od 149 900 zł.

Škoda Elroq

Motopodsumowanie tygodnia #87 – 10-milionowy BYD i nowy model marki, Renault zaprasza na testy, szybki VW ID.3, Abarth w zegarku, i prototypowy Jaguar

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .