Apple ogranicza ofertę produktów (PRODUCT)RED, ale nadal wspiera tę serię
Od 2006 roku Apple współpracuje z marką (RED), wspierając Global Fund w walce z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią. Jednak w ostatnich latach firma zmniejszyła liczbę produktów oferowanych w kolorze (PRODUCT)RED.
Obecna oferta obejmuje iPhone’a SE 3. gen. w kolorze (PRODUCT)RED, ale jego sprzedaż ma zakończyć się w marcu. Dostępne są też starsze modele iPhone’a 14 i kilka etui.
iPhone 15 i 16 nie mają wersji (PRODUCT)RED.
Zegarek Apple Watch Series 9 w tej wersji został wycofany, a Apple Watch Series 10 nie oferuje tej opcji. Również pasek Sport Band w kolorze (PRODUCT)RED został usunięty z oferty.
Apple zmieniło też nazewnictwo. Produkty Beats w czerwieni są teraz oznaczane jako Statement Red lub Transparent Red.
Apple nadal wspiera Global Fund.
Kampania darowizn Apple Pay na Światowy Dzień AIDS powraca
Apple ogłosiło, że w dniach 29 listopada–8 grudnia przekaże 5 USD na Global Fund za każdy zakup dokonany przy użyciu Apple Pay na Apple.com (także w polskim Apple Online Store), w aplikacji Apple Store lub w sklepach Apple. Łączna darowizna wyniesie maksymalnie 3 mln USD.
Global Fund wspiera walkę z HIV/AIDS, gruźlicą i malarią, finansując kluczowe programy zdrowotne. Kampania organizowana jest corocznie przed Światowym Dniem AIDS, obchodzonym 1 grudnia.
Apple współpracuje z marką (RED) od 18 lat, oferując produkty (PRODUCT)RED, z których część dochodów trafia na fundusz. Do tej pory Apple zebrało ponad 250 mln USD.