Samsung partnerem targów Art Basel Miami Beach
Od początku tego roku na telewizorach The Frame, dostępna jest wyjątkowa Kolekcja Art Basel Miami Beach. Tym samym marka Samsung została pierwszym oficjalnym partnerem targów Art Basel Miami Beach na Florydzie, na których prezentowane są dzieła sztuki w formie cyfrowej.
Sklep Art Store został zatem wzbogacony o takie obrazy współczesnych artystów jak „Ogród Irwina” („Irwin’s Garden”) Freda Tomaselliego, czy „W większości bezchmurnie” („Mostly Clear”) Candida Alvarez. Nowa kolekcja arcydzieł z Art Basel Miami Beach udostępniana będzie użytkownikom telewizorów The Frame raz na kwartał.
Wiążąc się jeszcze mocniej ze światem sztuki, firma Samsung nawiązała współpracę z targami sztuki Art Basel, dzięki czemu The Frame stał się oficjalnym uczestnikiem tego wydarzenia cieszącego się światowym uznaniem. Co więcej, jak poinformowano na targach CES 2025, prace z platformy Art Store trafią nie tylko na telewizory The Frame czy The Frame Pro, ale i MICRO LED, Neo QLED i QLED.
Art Basel Miami Beach to wiodące światowe targi sztuki Ameryki Północnej i Południowej o ogromnym znaczeniu kulturowym. Abonenci sklepu Samsung Art Store już w grudniu 2024 r. mieli dostęp do wyselekcjonowanej kolekcji ponad 15 wybranych dzieł z galerii Art Basel, których część została zaprezentowana na długo oczekiwanych targach (odbyły się one w dniach 6-8 grudnia 2024 r. w Centrum Kongresowym w Miami Beach). Kolekcja ta obejmowała współczesne dzieła sztuki z międzynarodowych galerii, w tym prace Jamesa Cohana, Kasmina, Monique Meloche, duetu Alex Mor i Philippe Charpentier, Nary Roesler, Roberts Projects, czy Tiny Kim.
Art Basel, zorganizowane po raz pierwszy w 1970 roku przez marszandów z Bazylei, to najważniejsze na świecie targi sztuki nowoczesnej i współczesnej. W 2024 r. w Miami Beach Art Basel zgromadziło 286 wiodących międzynarodowych galerii z 38 krajów, by zaprezentować prestiżowe dzieła sztuki we wszystkich postaciach – od malarstwa i rzeźby po fotografię i dzieła w formie cyfrowej.
– Misją Art Basel jest wzmacnianie świata sztuki poprzez integrowanie wiodących artystów i galerii z publicznością kochającą sztukę – powiedział Noah Horowitz, CEO of Art Basel. – Współpraca z firmą Samsung pozwala nam poszerzyć grono odbiorców. Wszystko po to, by udostępnić widzom wiodące dzieła z galerii, stworzone przez uznanych i popularnych artystów, jak i tych reprezentujących nowe pokolenie wschodzących talentów.
Yong Su Kim, EVP and Global Head of Video Services and Partnerships w Samsung również podzielił się swym entuzjazmem związanym z tą współpracą. – Art Basel reprezentuje sobą szczyt sztuki współczesnej. Nie dziwi więc fakt, że jesteśmy podekscytowani tą współpracą. Cieszymy się, że dzięki niej ikoniczne dzieła z kolekcji Art Basel w formie cyfrowej będą dostępne dla milionów widzów – powiedział Kim.
Uzupełniając ofertę telewizorów The Frame, firma Samsung zaprezentowała na targach CES 2025 The Frame Pro, najnowszy model z tej linii, który wzbogaca sztukę i rozrywkę dzięki zaawansowanej jakości obrazu Neo QLED, zapewniając jaśniejsze kolory, ostrzejsze kontrasty i lepsze lokalne przyciemnianie do głębszej czerni. The Frame Pro wyposażony w Procesor NQ4 Gen3 AI, oferuje niezrównaną jakość obrazu zarówno w przypadku dzieł sztuki, jak i treści wideo. Posiada też innowacyjną funkcję Wireless One Connect, która rozszerza możliwości instalacji dla telewizora i ułatwia płynne wkomponowanie go w otoczenie.
W sklepie Samsung Art Store dostępnych jest obecnie ponad 3000 wyselekcjonowanych dzieł od prestiżowych światowych partnerów, w tym muzeum MoMA, a także obrazów Magritte’a i Basquiata. Co istotne, w 2025 roku ta rozszerzona kolekcja będzie dostępna nie tylko w telewizorach The Frame i MICRO LED, ale także w modelach Neo QLED i QLED , dając użytkownikom jeszcze więcej niż kiedykolwiek możliwości przekształcenia ekranów w spersonalizowane galerie sztuki.
Warto podkreślić, że The Frame już od prawie 8 lat są najchętniej kupowanymi lifestyle’owymi telewizorami wśród Polaków według danych firmy Samsung. Szacuje się, że od 2017 roku znalazły ponad 70 tysięcy nabywców. Trafiły do najróżniejszych przestrzeni: salonów, sypialni, otwartych kuchni, pracowni architektów i fotografów, ale też do muzeów, domów aukcyjnych czy galerii sztuki. Co ciekawe, wciąż największą popularnością cieszy się jego przekątna 55” , ale widać też coraz większe zainteresowanie większymi przekątnymi – 75” i 85”.