Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu BYD z nowym szefem i spółką w Polsce. Chiński gigant wzmacnia struktury

BYD z nowym szefem i spółką w Polsce. Chiński gigant wzmacnia struktury

0
Dodane: 1 dzień temu

Marka BYD intensyfikuje swoje działania na polskim rynku. Z dniem 1 sierpnia 2025 roku na stanowisko Country Managera powołany został Michał Bowsza. Jednocześnie działalność rozpoczyna spółka BYD Polska, która będzie oficjalnym przedstawicielem marki w naszym kraju.

Nowym szefem polskiego oddziału BYD został Michał Bowsza, menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. W swojej karierze piastował stanowiska kierownicze w krajowych strukturach sprzedaży znanych marek samochodowych, odpowiadając za sprzedaż pojazdów osobowych i użytkowych oraz usługi posprzedażowe. Jego głównym zadaniem będzie przyspieszenie rozwoju marki na polskim rynku.

Zmiany w strukturach objęły także inne stanowiska. Blade Feng, który dotychczas odpowiadał za wprowadzenie i rozwój BYD w Polsce, pozostanie na stanowisku kierowniczym, wspierając nowego Country Managera. Z kolei Łukasz Michalski, doceniony za swój wkład w rozwój firmy od września 2024 roku, awansował na stanowisko Dyrektora Sprzedaży. W nowej roli będzie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży flotowej i umacnianie pozycji marki w sektorze komercyjnym.

Równolegle ze zmianami personalnymi, utworzona została nowa spółka – BYD Polska. Będzie ona pełniła funkcję oficjalnego przedstawiciela BYD Europe w Polsce, co stanowi kolejny krok w realizacji długoterminowej strategii firmy w Europie Środkowej. Jak podkreśla Maria Grazia Davino, Regionalna Dyrektor Zarządzająca BYD, wizją firmy jest „wzmacnianie lokalnych zespołów i angażowanie profesjonalistów” w celu budowania solidnych fundamentów dla europejskiej strategii.

BYD (Build Your Dreams) to międzynarodowa firma technologiczna, która rozpoczęła działalność w 1994 roku jako producent akumulatorów. Obecnie działa w wielu sektorach, od motoryzacji po odnawialne źródła energii, a jej zeroemisyjne pojazdy są dostępne w ponad 100 krajach na 6 kontynentach.

Chiński gigant wchodzi do gry. BYD chce podbić serca fanów Interu Mediolan

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .