Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Rodzinne kombi szybsze niż superauta. BMW M3 CS Touring z rekordem Nürburgringu [galeria]

Rodzinne kombi szybsze niż superauta. BMW M3 CS Touring z rekordem Nürburgringu [galeria]

0
Dodane: 12 godzin temu

BMW po raz kolejny udowodniło, że praktyczne nadwozie typu kombi może iść w parze z ekstremalnymi osiągami.

Nowe BMW M3 CS Touring ustanowiło oficjalny rekord okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring dla seryjnie produkowanego samochodu typu kombi, pokonując legendarną trasę w czasie 7:29,490 minuty.

BMW

Za kierownicą rekordowego samochodu zasiadł Jörg Weidinger, inżynier rozwojowy BMW M i doświadczony kierowca wyścigowy. Uzyskany przez niego czas na liczącym ponad 20 kilometrów odcinku, znanym jako „Zielone Piekło”, jest o ponad 5 sekund lepszy od poprzedniego rekordu, który w 2022 roku należał do standardowego BMW M3 Touring (7:35,060 min). Tym samym BMW M3 CS Touring oficjalnie stało się najszybszym seryjnym kombi w historii tego legendarnego toru.

Sercem nowego rekordzisty jest sześciocylindrowy silnik rzędowy o mocy 405 kW (550 KM). Współpracuje on z 8-stopniową skrzynią biegów M Steptronic i napędem na wszystkie koła M xDrive. Taka konfiguracja pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 300 km/h. Pojazd wyposażono w specjalnie dostrojone zawieszenie oraz zoptymalizowane pod kątem jazdy torowej ustawienia systemów kontroli stabilności.

BMW

Nowy rekord umacnia dominację modeli BMW M w klasie średniej na torze Nürburgring. Choć absolutnym liderem pozostaje BMW M4 CSL (7:18,137 min), a tuż za nim plasuje się M4 CS (7:21,989 min), czas osiągnięty przez M3 CS Touring jest niezwykle imponujący. Jest on zaledwie o sekundę gorszy od wyniku swojego odpowiednika w wersji sedan, czyli M3 CS (7:28,760 min). To dowód na to, że inżynierom udało się połączyć „wyścigowe DNA z funkcjonalnością w codziennym użytkowaniu”, jak podkreślił Franciscus van Meel, dyrektor zarządzający BMW M GmbH.

BMW M3 CS Touring jest dowodem na realizację koncepcji „One Car Solution” – jednego samochodu do wszystkiego. Z jednej strony oferuje osiągi godne toru wyścigowego, a z drugiej pozostaje w pełni funkcjonalnym autem rodzinnym z bagażnikiem o pojemności od 500 do 1510 litrów. To idealne połączenie dla tych, którzy nie chcą wybierać między sportowymi emocjami a codzienną praktycznością. Na koniec jeszcze kilka zdjęć.

Oto nowe BMW M2 CS – kompaktowa bestia budzi się na nowo [galeria]

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .