Audi integruje ChatGPT z aplikacją myAudi. Asystent AI odpowie na pytania o samochód
Audi zaprezentowało nową odsłonę swojej aplikacji myAudi, która stanowi centrum zdalnej obsługi pojazdu.
Aplikacja zyskała odświeżony, minimalistyczny interfejs oraz nowe funkcje, z których kluczową jest integracja asystenta AI bazującego na technologii ChatGPT. Aktualizacja jest już dostępna w sklepach z aplikacjami.
Nowy asystent AI, opracowany wspólnie przez Audi i jednostkę CARIAD (software’owa dywizja grupy VW), ma za zadanie ułatwić obsługę pojazdu. Zamiast przeszukiwać instrukcję, użytkownik będzie mógł zadać pytanie asystentowi głosowemu, który, korzystając z informacji zawartych w dokumentacji pokładowej, udzieli odpowiedzi na pytania techniczne dotyczące funkcji samochodu.
Wraz z aktualizacją w aplikacji debiutuje również nowa zakładka zakupowa. Ma ona oferować spersonalizowane rekomendacje, dopasowane do konkretnego modelu samochodu posiadanego przez użytkownika. Sugestie będą dotyczyć zarówno usług cyfrowych (np. funkcji na żądanie), jak i fizycznych produktów oraz akcesoriów.
Oprócz nowości, Audi skupiło się na ulepszeniu istniejących narzędzi. Funkcja cyfrowego kluczyka pozwala teraz na zamykanie, otwieranie i uruchamianie pojazdu za pomocą smartfona lub smartwatcha. Usprawniono także planer trasy dla modeli elektrycznych – zapewnia on łatwiejszy dostęp do informacji o stacjach ładowania i pozwala zaplanować postoje z poziomu aplikacji, a następnie wysłać gotową trasę do nawigacji w samochodzie.
Zaktualizowana wersja aplikacji myAudi jest już dostępna do pobrania w sklepach Apple App Store oraz Google Play Store. Usługa jest obecnie dostępna w ponad 50 krajach, w tym w Europie. Wkrótce jej zasięg ma zostać rozszerzony o kolejne rynki, m.in. Brazylię i Arabię Saudyjską.










