Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Dzięki nowemu CANAL+ na Apple TV zupełnie porzuciłem linearną telewizje

Dzięki nowemu CANAL+ na Apple TV zupełnie porzuciłem linearną telewizje

Paweł Okopień
paweloko
17
Dodane: 5 lat temu

Od miesiąca korzystam z nowego CANAL+, usługa dostępna jest na urządzeniach mobilnych, ale przede wszystkim na AppleTV. To pierwsza fajnie zrobiona aplikacja na tvOS z dostępem do jakiejkolwiek polskiej platformy telewizyjnej. Usługa zmieniła całkowicie sposób w jaki konsumuję telewizję. Co nie znaczy, że jest idealnie.

CANAL+ w swej nowej wersji zupełnie zmienia zasady gry o czym zresztą pisałem przy starcie usługi. Teraz po ponad miesiącu użytkowania (na początku jako beta tester) mogę to w pełni potwierdzić. Przestałem zupełnie przełączać się na klasyczny dekoder, a tym samym też całkowicie porzuciłem kanały ogólnotematyczne. Przez brak porozumień dostawców te stacje ucierpią na przenoszeniu telewizji do sieci najbardziej – nie dziwie się więc, że trwają pracę nad wspólną darmową platformą TVN i Polsatu. Będą tego potrzebowali. Na razie player.pl nie jest dostępny na Apple TV, a Ipla choć jest to aplikacja zupełnie nie jest zaprojektowana pod to urządzenie i jest zbyt ociężała.

Zresztą nowy CANAL+ sprawił, że całkowicie porzuciłem konsumpcje linearnych treści. Tych było u mnie w ostatnich latach coraz mniej. Teraz jednak w momencie, gdy mogę z poziomu iPhone’a szybko cofnąć na telewizorze się do programu nadawanego kilka godzin wstecz, zupełnie nie ma już mowy o linearnej telewizji. Usługi typu catch-up tv nie są nowe, możliwość cofania nawet 7 dni wstecz w kablówkach istnieje od dawna, została też szeroko wprowadzona w Cyfrowym Polsacie. Natomiast w nowym CANAL+ jest banalna w obsłudze i dostępie, działa błyskawicznie i zgodnie z tym co zakłada interfejs tvOS i to jest kluczowe, jeśli chodzi o user-experience. Nie dziwie się, że we Francji do MyCanal oferowane jest właśnie Apple TV.

Dzięki wygodnemu dostępowi do treści, znacznie lepiej przedstawionemu nawet niż na dekoderze UltraBox 4K nadrabiam filmy z oferty CANAL+ i innych stacji, które normalnie bym pominął. Myślę, że warto wybrać nawet ten darmowy miesiąc z usługą, aby sobie obejrzeć sporo treści. Brak umowy pozwala swobodnie żonglować usługami. Dlatego też jednego miesiąca możemy mieć pełną ofertę CANAL+, póżniej korzystać już tylko ze sportu przez jakiś czas i dopełniać to innymi serwisami. Wierzę też w międzynarodowe porozumienia CANAL+, które w przyszłości pozwolą się cieszyć na przykład paczką – CANAL+, Disney+ i Netflix. Na razie czas przede wszystkim na promocje dla osób zainteresowanych wszystkimi pakietami z oferty. Nowy CANAL+ jest drogi – totalnie nie opłacalny w pełnej wersji względem usługi satelitarnej. Tylko z drugiej strony zupełnie nowa obsługa, brak długoterminowych usług robią swoje.

Zachwycam się CANAL+ ponieważ w moim odczuciu to najlepsze, co spotkało Apple TV na naszym rynku od samej premiery Apple TV 4K. To zresztą ta usługa, która będzie uznawana za VOD klasy premium na naszym rynku przez kolejne lata. Nie wszystko jest jednak tak różowe. Po pierwsze aplikacja nie jest zintegrowana z hubem Apple. Brak tej integracji to spory minus. Czekam bardzo na ten dzień gdy CANAL+, Amazon, Disney+ (gdy zadebiutuje) będą zintegrowane z Apple TV App – to jeszcze bardziej odmieni dostęp do treści wideo. Po drugie brakuje 4K i prawdopodobnie w realnej przyszłości na sprzęcie Apple nie uświadczymy 4K z CANAL+. Brakuje też wsparcia dla dwóch istotnych platform, właściwie z perspektywy polskiego rynku znacznie ważniejszych niż Apple TV – Tizena od Samsunga i WebOS LG.

Oczywiście trzeba pamiętać, że gdyby nie zagraniczne zaplecze to prawdopodobnie usługa CANAL+ nie wyglądałaby, tak jak wygląda. Na szczęście działa dobrze. Miejmy nadzieje, że będzie to też jakiś wyznacznik dla innych graczy. A CANAL+ nie spocznie na laurach zarówno pod względem aplikacji jak i oferty.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 17

Jednocześnie na 2 urządzeniach. Do oglądania możesz mieć zarejestrowanych maksymalnie 5 urządzeń.

Możesz odbierać canal + na ATV? U mnie od czwartku pokazuje błąd uwierzytelnienia error-1, na kompie Ok

Używam na Nvidia Shield i działa może usuń apke i zainstaluj ponownie.

Obecni abonenci mogą sobie podpisać dodatkową umowę na C+ przez internet, starej umowy nie można przenieść do nowej czyli dokonać „upgrade”.
Stara umowa kończyła się w marcu, zadzwonił „doradca” i przedłużyliśmy na następne 2 lata…
Nie zająknął się o nowych produktach internetowych, a kierowaliśmy go w te stronę i włączyliśmy HBO GO…
Przyjdzie poczekać 2 lata na „upgrade” produktu C+
A tak przy okazji, które wersje AppleTV obsługują te apkę?

Na szczęście na bazie tej aplikacji, wkrótce klienci Canal+ otrzymają odświeżoną usługę GO. Więc w sumie powinno być jeszcze lepiej

Zainstalowałem apkę na 30 dni bezpłatnej próby w iPadzie, w sumie dobrze się nawiguje i dość szybko, no i stream do Apple TV pierwszej generacji sprawnie działa.
Zastąpi HBO GO, natomiast w Horizon GO mogę obejrzeć pakiety innych dostawców (Discovery) wtedy kiedy chcę, to się zmieni?
Horizon GO zostanie wygaszony, a w apce C+ zostanie tylko oferta C+, HBO, Alekino, Filmbox? Jaki jest plan?

Niestety po dłużej chwili obcowania z wersjami na Apple TV i Android TV muszę z bólem serca przyznać, że pomimo faktu ładniejszego interfejsu TVos pod względem działania wygodniejsza jest wersja na Androida

Panie Pawle no trudno się to czyta….. widać na kilometr że był Pan i nadal “mentalnie” jest związany z tą marką…… do usługi nie nam zarzutów ale oferta jest droga i nielogiczna no bo dlaczego cała paczka C+ w player pl to koszt 60 złotych a tu za 50zł mamy albo film albo sport…..ciekawy jestem czy aplikacja playera pojawi się w końcu na TVOS czy Nowy Canal plus o zgrozo w skrócie nc+ to nic innego jak skok na portfele sadowników.

W zeszłym roku zrezygnowałem z Canal + po prawie 10 jako klient. Ostatnia moja umowa opiewała na kwotę 94 zł za dwa telewizory, wszystkie kanały, nie licząc pocieraczy. Obecny cennik jest moim zdaniem zupełnie nie dostosowany do realiów. Pan Paweł od zawsze wychwalał Canal + i wcale się wcale nie dziwie. Paweł nie ma żadnego porównania jak działają i co oferują zachodnie platformy np Sky.

Brak większości podstawowych kanałów z tv sat (Polsat, TVN, itp). Poza tym nowości z biblioteki HBO GO pojawiają się z kilkudniowym!! opóźnieniem w stosunku do HBO GO.

Niezły byk ortograficzny widzę, Apple może powinno nauczyć się polskiego.

EDIT: dla debila który wciąż nie poprawił błędu po 5 dniach – nie z przymiotnikami piszemy łącznie !!!!
Nieopłacalny ciemna łąko !!!!!!

Gdyby w tego typu usługach dostępnych w aplikacjach na tv były dostępne programy naziemne to bym się na nie całkowicie przerzucił ale niestety nie ma i tego mi w tym brakuje. Mieszkam w bloku i nie mam możliwości wystawienia anteny na dach bo administracja się przypierdala ze niby elewacje i estetykę budynku się zakłóca. 🤦‍♂️😡

Gdyby w tego typu usługach dostępnych w aplikacjach na tv były dostępne programy naziemne to bym się na nie całkowicie przerzucił ale niestety nie ma i tego mi w tym brakuje. Mieszkam w bloku i nie mam możliwości wystawienia anteny na dach bo administracja się przypierdala ze niby elewacje i estetykę budynku się zakłóca. 🤦‍♂️😡