Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Euro NCAP z ostatnią rundą wyników testów bezpieczeństwa w 2023 roku

Euro NCAP z ostatnią rundą wyników testów bezpieczeństwa w 2023 roku

0
Dodane: 1 rok temu

Euro NCAP opublikowało ostatnie, zaplanowane w tym roku wyniki testów bezpieczeństwa nowych modeli aut. Aż 11 modeli! Czy są zaskoczenia? Owszem, wciąż nie wszystkie modele otrzymały maksymalną, pięciogwiazdkową notę.

Nie jest też zaskoczeniem, że w najnowszych wynikach znaczny odsetek dotyczy modeli elektrycznych. Sporo jest też marek z Chin. Oto modele, które wyróżniono maksymalną notą:

  • VW ID.7
  • BMW serii 5
  • Mercedes-EQ EQE SUV
  • BYD Tang
  • Kia EV9
  • Xpeng G9
  • Smart
  • BYD Seal-U

Nieco niższą ocenę, 4-gwiazdkową uzyskały w najnowszej puli wyników trzy modele:

  • Hyundai Kona
  • Honda ZR-V
  • VinFast VF8

Gdy przejrzałem wszystkie tegoroczne wyniki (nie było ich wiele, raptem 17 modeli; Euro NCAP raczej nie testuje w danym roku modeli, które były testowane wcześniej i wciąż są oferowane na rynku), wnioski nasuwają się same: Chińczycy nauczyli się robić bezpieczne samochody. Najwyżej oceniane auto spośród tych, które Euro NCAP oceniło w 2023 roku to NIO ET5. Na drugim miejscu jest VW ID.7, podium „debeściaków” zamyka ponownie chińskie auto: smart .

Nie warto też porównywać wyników z ubiegłego roku (2022) z aktualnymi (z 2023), bo w 2023 roku Euro NCAP zmieniło sposób analizy i oceny pozderzeniowej. Natomiast wyniki z 2022 roku można porównywać łącznie z tymi z 2021 i 2020 roku. Przez te trzy lata procedury się nie zmieniły. Ciekawi? Zajrzyjcie na witrynę Euro NCAP. Poniżej dla atencji wideo z testów VW ID.7, o którym już Wam pisałem po statycznej prezentacji modelu w Polsce.

Widziałem nowego VW ID.7 – co zobaczyłem?

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .