Apple (w pewnym sensie) znosi wymóg oferowania „Sign in with Apple”
Nadchodzi kolejna mała, ale znacząca zmiana w App Store. Apple zmieniło swoje wytyczne dotyczące App Store, aby usunąć wymóg mówiący o tym, że aplikacje korzystające z opcji logowania przez serwisy firm trzecich, takich jak Google, Facebook czy X, musiały również korzystać z funkcji „Sign in with Apple”.
Zmiana ta wiąże się jednak z dużą gwiazdką. Chociaż deweloperzy nie są technicznie zobowiązani do korzystania z „Sign in with Apple”, są zobowiązani do oferowania „dodatkowej usługi logowania z określonymi funkcjami prywatności”.
Wcześniej wytyczne App Store mówiły:
Aplikacje, które używają usługi logowania innej firmy lub usługi społecznościowej (takiej jak Facebook Login, Google Sign-In, Sign in with Twitter, Sign In with LinkedIn, Login with Amazon lub WeChat Login) do konfigurowania lub uwierzytelniania podstawowego konta użytkownika w aplikacji, muszą również oferować Sign in with Apple jako równoważną opcję. Podstawowym kontem użytkownika jest konto, które zakłada w aplikacji w celu identyfikacji, logowania i uzyskiwania dostępu do funkcji i powiązanych usług.
Wraz z ogłoszeniami z tego tygodnia, Apple zmieniło wytyczne App Store, które teraz głoszą, że aplikacje korzystające z usług logowania innych firm lub usług społecznościowych „muszą również oferować jako równoważną opcję inną usługę logowania” z następującymi funkcjami prywatności:
- usługa logowania ogranicza gromadzenie danych do imienia i nazwiska oraz adresu e-mail użytkownika
- usługa logowania pozwala użytkownikom zachować prywatność ich adresu e-mail w ramach konfigurowania konta
- usługa logowania nie śledzi użytkowników podczas interakcji z aplikacją.
Zmiana ta dotyczy wytycznych App Store na całym świecie i na ten moment, jest ją w stanie spełnić tylko „Sign in with Apple”.
Podobnie jak wcześniej, Apple ma te same cztery wyjątki, w których programiści nie muszą oferować opcji logowania skoncentrowanej na prywatności:
- Aplikacja korzysta wyłącznie z własnych systemów konfiguracji konta i logowania firmy.
- Twoja aplikacja jest aplikacją edukacyjną, korporacyjną lub biznesową, która wymaga od użytkownika zalogowania się za pomocą istniejącego konta edukacyjnego lub korporacyjnego.
- Twoja aplikacja wykorzystuje wspierany przez rząd lub branżę system identyfikacji obywateli lub elektroniczny identyfikator do uwierzytelniania użytkowników (np. mObywatel 2.0).
- Twoja aplikacja jest klientem określonej usługi innej firmy, a użytkownicy muszą logować się bezpośrednio do swojej poczty, mediów społecznościowych lub innego konta innej firmy, aby uzyskać dostęp do ich treści.