Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Chiński gigant Chery wjeżdża do Europy. Polska na pierwszy ogień – auta, ceny, oferta, wszystko co warto wiedzieć

Chiński gigant Chery wjeżdża do Europy. Polska na pierwszy ogień – auta, ceny, oferta, wszystko co warto wiedzieć

0
Dodane: 12 godzin temu

To już oficjalne: Chery, jeden z największych chińskich producentów samochodów, rozpoczyna swoją ekspansję na rynkach Unii Europejskiej, a pierwszym przystankiem jest Polska.

Marka, która od 22 lat (zgodnie ze słowami jej przedstawicieli obecnych na wydarzeniu) jest liderem eksportu aut osobowych z Chin, wchodzi na nasz rynek z szeroką ofertą. Na start przygotowano dwa SUV-y – modele TIGGO 7 i TIGGO 8, każdy dostępny w wersji z silnikiem benzynowym oraz jako hybryda plug-in. Chery chce konkurować nie tylko nowoczesną technologią i bogatym wyposażeniem, ale także atrakcyjnymi cenami i długą, 7-letnią gwarancją.

Chery

Chery – duży gracz z Państwa Środka

Chery to motoryzacyjny gigant, który tylko w 2024 roku sprzedał ponad 2,6 miliona pojazdów i jest obecny w ponad 110 krajach. Decyzja o rozpoczęciu działalności w Polsce nie jest przypadkowa. Jak podkreślał wiceprezes Chery International, Charlie Zhang, Polska jest kluczowym i strategicznym rynkiem dla dalszej ekspansji firmy na kontynencie.

Chiński producent podchodzi do debiutu bardzo poważnie, opierając swoje działania na strategii „W Europie, dla Europy” , co ma odzwierciedlenie w działającym od 2018 roku Europejskim Centrum Badań i Rozwoju. Co ciekawe, w Polsce już uruchomiono duże centrum logistyczne, którego zadaniem będzie dostarczenie części do modeli Chery w UE. Tym argumentem przedstawiciele marki utrącili częsty w potocznym dyskursie argument, że „chińskie auta może i fajne, ale co z częściami?”. Jak miałem okazję się osobiście dowiedzieć, przedstawiciele marki deklarują, że każda część trafi do potrzebującego jej warsztatu w ciągu 24 godzin.

Chery

Oferta na start: dwa SUV-y, cztery wersje napędowe

Na polski rynek trafiają dwa modele z popularnej serii TIGGO – kompaktowy SUV segmentu C, TIGGO 7 , oraz jego większy, 7-osobowy odpowiednik segmentu D, TIGGO 8. Oba samochody są dostępne z dwoma rodzajami napędu: z turbodoładowanym silnikiem benzynowym (ICE) lub jako hybryda plug-in (PHEV) z autorską technologią CHERY Super Hybrid (CSH).

Chery

Chery TIGGO 7 – ceny i wyposażenie

TIGGO 7 to SUV, który ma konkurować w bardzo popularnym segmencie C. Wersja spalinowa jest napędzana silnikiem 1.6 TGDI o mocy 147 KM, połączonym z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).

Ceny wersji benzynowej zaczynają się od 124 900 zł za wersję Essential. Bogatsza odmiana Comfort kosztuje 134 900 zł. Topowa wersja Prestige AWD z napędem na cztery koła została wyceniona na 154 900 zł.

Chery

Wnętrze Tiggo 7

Wersja TIGGO 7 PHEV to hybryda plug-in, której układ oparty na silniku 1.5 T-GDI DHE generuje łączną moc systemową 279 KM. W tym przypadku cena za wersję Essential wynosi 154 900 zł. Wersja Prestige to wydatek rzędu 164 900 zł.

Już w standardzie TIGGO 7 oferuje m.in. 7 poduszek powietrznych, 24 systemy ADAS (wspomagania kierowcy), zakrzywiony, podwójny ekran o przekątnej 24,6 cala (w istocie dwa mniejsze, połączone jedną taflą wyświetlacze) i reflektory LED. W wyższych wersjach znajdziemy m.in. system kamer 540° (czyli nie tylko dookólne, ale też widok „przez podłogę”), podgrzewane i wentylowane fotele, panoramiczny dach czy wyświetlacz HUD.

Chery

Chery TIGGO 8 – duży SUV dla rodziny

TIGGO 8 to propozycja dla osób szukających większego, rodzinnego auta. To 7-osobowy SUV , który w wersji spalinowej korzysta z tego samego silnika 1.6 TGDI (147 KM) co mniejszy model.

Ceny TIGGO 8 ICE startują od 149 900 zł za wersję Essential. Lepiej wyposażona wersja Prestige kosztuje 159 900 zł.

Chery

Jeżeli chodzi o napęd hybrydowy w TIGGO 8 PHEV, to również generuje on moc 279 KM. Wersja Essential większego PHEV-a została wyceniona na 169 900 zł, a topowa odmiana Prestige to koszt 179 900 zł.

Co istotne, marka wielokrotnie podkreśla, że oferuje pojazdy bogato wyposażone, a opcji praktycznie nie ma (można wybrać lakier, ale i tak metaliczny nic nie kosztuje, bo jest w cenie pojazdu), to zupełnie odmienne podejście od np. marek niemieckich.

Chery

Wnętrze Tiggo 7

W TIGGO 8 nacisk położono na komfort i przestrzeń. W standardzie otrzymujemy m.in. duży ekran 15,6″ + 10,25″, podgrzewane fotele i system kamer 540° (wyjaśniałem już skąd taka liczba, chodzi o dodatkowy widok niejako „przez podłogę”. Wersja Prestige oferuje dodatkowo m.in. masaż także fotela pasażera, podgrzewaną kierownicę i drugi rząd siedzeń, system audio SONY z 12 głośnikami oraz rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa.

Chery

Technologia, gwarancja i sieć sprzedaży

Chery mocno akcentuje swoje zaawansowanie technologiczne, zwłaszcza w dziedzinie napędów hybrydowych. System CHERY Super Hybrid (CSH), dzięki baterii o pojemności 18,3 kWh, ma zapewnić zasięg w trybie czysto elektrycznym na poziomie 90 km (WLTP). Łączny zasięg modeli PHEV jest imponujący – do 1200 km w TIGGO 7 i do 1100 km w TIGGO 8 (czyli na jednym tankowaniu + jednym naładowaniu). Co istotne, hybrydy Chery wyposażono w funkcję V2L, która pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne mocą 3,3 kW.

Jednym z najmocniejszych punktów oferty ma być obsługa posprzedażowa. Wszystkie modele objęto 7-letnią gwarancją podstawową z limitem 150 000 km. W przypadku hybryd PHEV gwarancja na baterię i kluczowe komponenty napędu jest jeszcze dłuższa i wynosi 8 lat lub 160 000 km. Przypomnę też raz jeszcze, co już wcześniej wspomniałem, że producent zapewnia, iż części zamienne będą dostarczane do autoryzowanych serwisów na terenie Polski w ciągu 24 godzin z centralnego magazynu w Warszawie.

Marka startuje w Polsce z rozbudowaną siecią dealerską, która już w lipcu obejmie kilkanaście punktów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu i Gdańsku, a do końca roku ma się dalej rozrastać. Na starcie przygotowano także specjalne oferty finansowania we współpracy z Santander Consumer Multirent oraz pakiety ubezpieczeniowe za 1 zł.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .