iMagazine

HomePod ponoć źle się sprzedaje

12/04/2018, 15:25 · · · 5

Mark Gurman, na podstawie danych Slice Intelligence, raportuje, że HomePod zaczyna zalegać w magazynach Apple, a firma obcięła zamówienia.

HomePod trafił do sprzedaży w styczniu, a już w marcu Apple rzekomo obniżyło przewidywania co do jego sprzedaży, obniżając jednocześnie ilość zamówień złożonych w jednej z fabryk, która je produkuje (od Inventec, drugą jest Foxconn). Początkowo sprzedaż podczas pre-orderów była rzekomo bardzo obiecująca – w ostatnim tygodniu stycznia Apple miało zebrać 30% zamówień z rynku smartgłośników – ale jak już pojawił się w sklepach, to nie było drugiego „strzału”. Po 10 tygodniach na rynku, HomePod zdobył około 10% udziałów, podczas gdy Google Home ma ich 14%, a urządzenia Amazon Echo aż 73%.

Subiektywnie

Po pierwsze, Slice Intelligence to firma, która musi się z czegoś utrzymać. Sensacyjne informacje jej pomagają. Po drugie, już raz pomyliła się w swoich wyliczeniach – w 2015 roku raportowała, że Apple Watch się nie sprzedaje, podczas gdy stało się dokładnie odwrotnie. Po trzecie, to że Apple zredukował liczbę zamówień w Inventec nie oznacza, że nie zwiększył ich w Foxconnie. Oczywiście mógł też je zmniejszyć u swojego drugiego dostawcy, ale tego nie wiemy. Po czwarte, te wszystkie informacje od Slice Intelligence to wróżenie z fusów – swoje informacje zbierają od ludzi, którzy dzielą się z nimi swoimi rachunkami ze sklepów, a jakoś nie sądzę, aby to był odsetek ludzi, który jest wiarygodnym źródłem do takich wyliczeń.

Jednocześnie, pomimo że źródło tych danych jest dla mnie kompletnie niewiarygodne, zupełnie nie zdziwi mnie fakt, jeśli wiele osób nie zdecyduje się na HomePoda, szczególnie w Polsce. Większość „naszych” korzysta przecież ze Spotify, więc jakikolwiek głośnik Bluetooth jest równie wygodnym rozwiązaniem. Są też źródła dźwięku, które mają wbudowane wsparcie dla tego serwisu streamingowego – to też jest wygodniejsze. HomePod ponadto nadal nie otrzymał obiecanego AirPlay 2 ani parowania dwóch głośników w stereo. To z kolei też wielu osobom nie grozi, bo z ceną 350 USD, czyli około 1700 PLN w Polsce (zakładając, że w ogóle trafi na nasz rynek), za sztukę, wiele nie zawojuje, tym bardziej, że na rynku już pojawiło się rozwiązanie problemu od IKEA. Jeszcze nie w Polsce, ale to kwestia czasu.

Więcej o HomePodzie

Jeśli szukacie więcej informacji na temat HomePoda, to zapraszam:

Nadgryzieni – 286 – HomePod, tylko HomePod

HomePod – jak nim sterować i jak go skonfigurować

HomePod – pierwsze wrażenia

Ponadto, w iMagazine 4/2018 znajdziecie moje „10 dni z HomePodem”:

Pobierz aplikację z App Store

Aby pobrać najnowsze wydanie iMagazine, zapisz się do newslettera, a my prześlemy Ci linka do niego.

Zachęcamy wszystkich użytkowników iPadów do pobrania naszej aplikacji z App Store.

źródłoMark Gurman na łamach Bloomberg


Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki i zwinne samochody. Niedawno rozpocząłem prowadzenie kursów Lightrooma i fotografii na Pikselowe.pl – zapraszam.


Dodaj komentarz

Tony napisał(a):

Dobry artykuł, miło widzieć, że niektórzy redaktorzy potrafią myśleć samodzielnie.

madaok napisał(a):

takie newsy jak ten o HP mnie rozwalają, a później dyskutuj z jakimś tłukiem – użyje argumenty, że „wszystkie portale oficjalnie pisały”, – tak, oficjalnie wszystkie skopiowały newsa z dup…

Gregory House napisał(a):

Ten głośnik w Polsce się nie przyjmie ponieważ najpierw Apple Music, tomraczej niszowe u nas, cena oraz możliwości za tą cenę. 1600 złotych za mono głośnik to lekka przesada. Za tą każe można sobie kupić przyzwoite urządzenie audio stereo z BT i nawet WiFi. Rynek oferuje mnóstwo takiego sprzętu.

Droplet napisał(a):

No to Apple wykupi i zamknie Spotify…

Januszp21 napisał(a):

Nie rozumiem tego , jeśli HP zalega w magazynach to dlaczego nie otworzy sprzedaży w innych krajach , coś tu nie tak