Koniec honorowania gwarancji światowej w przypadku Apple Watch?

21/09/2018, 11:39 · · · 23

Dziś odbyłem ciekawą rozmowę telefoniczną, która stawia zakupy Apple Watch za granicą w zupełnie inny świetle. Myślę, że wszystkich może, a wręcz powinno to zainteresować.

Zadzwonił do mnie, anonimowo, pracownik jednego z polskich, autoryzowanych serwisów Apple. Opisał mi kilka ostatnich przypadków zgłoszonych do naprawy Apple Watchy, które zostały odrzucone przez system. Okazuje się, że Apple przestało przyjmować w Polsce do napraw serwisowych zegarki zakupione w innych krajach niż Polska. Co istotne, nie ma napraw gwarancyjnych w przypadku zegarków, jest tylko wymiana 1:1.

Dotyczy to nie tylko zegarków z LTE, które nie są oficjalnie w Polsce dostępne, ale też zwykłych modeli. Rozmówca wspominał, że dotyczyło to zegarków kupionych np. w Japonii. Co więcej, sprawdził nr seryjny zegarka, który kupił dziś nasz kolega, Tom Piotrowski, w Australii. Dostał ten sam komunikat, z sugestią zwrócenia się do sklepu w kraju gdzie zegarek został zakupiony.

Póki co, wg mojego rozmówcy, sprawa dotyczy tylko Apple Watchów. HomePody, które też nie są oficjalnie dostępne w Polsce, można oddawać do serwisu i gwarancja „worldwide” jest honorowana. Ciekawa sytuacja. Co mają zrobić np. obcokrajowcy, którzy przyjechali na dłużej do Polski i akurat w Polsce, pechowo, zepsuje im się zegarek? Czemu akceptowana jest gwarancja światowa na komputery czy iPhone’y, a nie na zegarki?

Ciekawe czy nie jest to pierwszy ruch w kierunku całkowitego zablokowania możliwości serwisowania sprzętu nie kupionego w naszym kraju. Nie wiem też, czy taka sama sytuacja jest w innych krajach.

Zwróciliśmy się do Apple z pytaniem w tej kwestii. Jak otrzymamy odpowiedź oczywiście opublikujemy ją.

23

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii i dobrej kuchni. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada