Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Ampler Challenge – zaproponuj trasę na dystansie 500-1000km, pokonaj ją, zgarnij rower elektryczny

Ampler Challenge – zaproponuj trasę na dystansie 500-1000km, pokonaj ją, zgarnij rower elektryczny

18
Dodane: 6 lat temu

Niemiecki Ampler Bikes obecnie przyjmuje zgłoszenia (do 26 maja) na swój Ampler Challenge, polegający na określeniu trasy od 500 km do 1000 km, którą należy pokonać w ciągu 6 dni (lub krócej). Kusi mnie, aby się do niego zapisać…

Ampler Bikes ma w ofercie obecnie trzy modele rowerów – Curt, Stout i Stellar. Ważą od 13,5 kg do 17,2 kg, wyposażone są w Gates Carbon Drive lub 10 biegów, mają 250 W silnik elektryczny w tylnej piaście, zapewniają od 50-100 km zasięgu na jednym ładowaniu i kosztują od 2490 do 2890 EUR.

Jeden z tych rowerów może być wasz, jeśli zostaniecie wybrani do wzięcia udziału w Ampler Challenge. Warunki są następujące:

  • Należy zaproponować trasę od 500 do 1000 km na terenie Europy, którą trzeba następnie pokonać w ciągu 6 dni (lub mniej).
  • Trzeba krótko siebie opisać oraz określić dlaczego chcecie wziąć udział w tym wydarzeniu.
  • Akceptowane są zgłoszenia od par.

Ampler pomoże wybrańcom przygotować rower do podróży, zapewni same rowery i pomoże też zorganizować podróż, zapewniając również pomoc techniczną. Termin zgłoszenia mija 26 maja, czyli macie na to niecałe 6 dni. Formularz do wypełnienia znajdziecie tutaj.


Nie ukrywam, że kusi mnie niezmiernie, aby wziąć udział w tym challenge i nie tyle z powodu okazji wygrania roweru wartego więcej niż niektóre skutery, ale po to, aby w końcu zrobić to, co chciałem zrobić od dawna – wycieczkę rowerową na konkretnym dystansie, trwającą przynajmniej kilka dni. Problem mam natomiast z określeniem jakiejś ciekawej trasy (z punktem startowym w Warszawie), więc jeśli macie jakieś pomysły i chcecie się nimi podzielić, to dajcie mi cynka.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 18

Za dużo niewiadomych, nie piszesz na jakim rowerze – szosa, treking, góral czy co tam innego, np. gravel. Nie piszesz czy wolisz po płaskim, wtedy raczej na północ, czy górki i góry też mogą być, wtedy na południe z W-wy pojechać możesz. Wreszcie ani słowa o orientacyjnej kondycji szanownego kolegi :) Zastanów się nad tym i napisz np. na grupie Cycling 3 City na Facebooku, tam jest sporo osób, które poradzi coś ciekawego :)

Obecnie rozważam Warszawa → Malmö. 🙂

Jeśli na szosie (lepiej pod względem średniej prędkości przejazdu) to raczej bez sakw wyjazd będzie. Wtedy “wóz techniczny” jest wskazany, żeby zabrać podstawowe narzędzia, ciuchy w kilku wariantach (nie wiadomo, na jaką pogodę trafisz), jedzenie i żebyś miał taki ogólny support na trasie. Albo sieć znajomych, co przygarną kolarza na nocleg i w razie kłopotów pomogą na trasie. 100 – 150 km dziennie na szosie to nie jest tak dużo, przeciętnie wyszłoby pewnie na solo jakieś 25 km/h, czyli od 4 do 6 godzin jazdy. Dramatu nie ma, choć 5 dnia będzie już ciężko.

Gdybyś planował trasę zahaczając o 3miasto, to mogę Ci pomóc na tym odcinku trasy.

Nie głupio byłoby również na trasie doprosić kolarzy, żeby każdego dnia dany etap przejechał z Tobą ktoś lokalny :) Na szosie dużo fajniej jedzie się w grupie, nawet dwuosobowej.

A taka trasa np.
https://www.google.com/maps/dir/Warszawa/Przasnysz/Bartoszyce/Szemud/Gniewino,+84-250/Główczyce,+76-220/Dąbki/Kołobrzeg/@53.4557862,16.070737,7z/data=!3m1!4b1!4m50!4m49!1m5!1m1!1s0x471ecc669a869f01:0x72f0be2a88ead3fc!2m2!1d21.0122287!2d52.2296756!1m5!1m1!1s0x471dd5fe7baa5bb3:0x58043ad67c2479fa!2m2!1d20.880358!2d53.018984!1m5!1m1!1s0x46e2570348bfc06f:0x492bb7378c1918e!2m2!1d20.80806!2d54.2533!1m5!1m1!1s0x46fdbd74b769f02f:0xb30a931e1b61305a!2m2!1d18.2202834!2d54.4868002!1m5!1m1!1s0x46fdcf2b594ffdb3:0xdc786c1628e0ffb!2m2!1d18.0111563!2d54.7168708!1m5!1m1!1s0x46fe734346ed7ca7:0x239bc30ac265067d!2m2!1d17.3683474!2d54.6194332!1m5!1m1!1s0x4701d57c1c5e8043:0x227f12e7d9ac9aa1!2m2!1d16.3197929!2d54.3804052!1m5!1m1!1s0x470015982cc2571f:0x34ab029cff14c00d!2m2!1d15.5832667!2d54.1759173!3e1?utm_medium=s2email&shorturl=1

Dzięki za dobre porady, a trasę wymyśliłeś rewelacyjną!

Green Velo na wschodzie – od Uherec Mineralnych do Gdańska, Odra-Nysa na zachodzie – od Szklarskiej Poręby do Gdańska, albo samo pomorze Polskie od Świnoujścia do Piasków/Nowej Karczmy. Albo wzdłuż stolic pi razy oko w okolicy Dunaju – Brzecław-Wiedeń-Bratysława-Budapeszt. Wszystko to mam zinwentaryzowane na blogu. Tylko po co do tego elektryczny rower? Zamoczy się przy przenoszeniu przez Bug albo co?

HINT: kondycja pojawia się w wyniku regularnego jeżdżenia i zwiększania dystansu :) I nie jest aż tak bardzo skorelowana z wiekiem :)

Green Velo na wschodzie – od Uherec Mineralnych do Gdańska, Odra-Nysa na zachodzie – od Szklarskiej Poręby do Gdańska, albo samo pomorze Polskie od Świnoujścia do Piasków/Nowej Karczmy. Albo wzdłuż stolic pi razy oko w okolicy Dunaju – Brzecław-Wiedeń-Bratysława-Budapeszt. Wszystko to mam zinwentaryzowane na blogu. Tylko po co do tego elektryczny rower? Zamoczy się przy przenoszeniu przez Bug albo co?

HINT: kondycja pojawia się w wyniku regularnego jeżdżenia i zwiększania dystansu :) I nie jest aż tak bardzo skorelowana z wiekiem :)

Za dużo niewiadomych, nie piszesz na jakim rowerze – szosa, treking, góral czy co tam innego, np. gravel. Nie piszesz czy wolisz po płaskim, wtedy raczej na północ, czy górki i góry też mogą być, wtedy na południe z W-wy pojechać możesz. Wreszcie ani słowa o orientacyjnej kondycji szanownego kolegi :) Zastanów się nad tym i napisz np. na grupie Cycling 3 City na Facebooku, tam jest sporo osób, które poradzi coś ciekawego :)

Obecnie rozważam Warszawa → Malmö. 🙂