Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Dziennik Porsche 718 Boxster – specyfikacja

Dziennik Porsche 718 Boxster – specyfikacja

0
Dodane: 5 lat temu

Baby Porsche? Dla tych, których nie stać na 911-tkę? Bzdura. Oto najlepszy roadster, który Porsche ma swojej ofercie, dostępny również jako coupé, dla osób, które preferują mieć metalowy dach nad głową.

718-tka dostępna jest na rynku od paru lat i od niedawna rozszerzono ją o nowe modele silnikowe. Podstawą jest dwulitrowa i 300-konna jednostka wspomagana turbosprężarką, ale można też zdecydować się na „S-kę” wyposażoną w 350-konny 2,5-litrowy silnik, również doładowany, lub topowy GTS 4.0, w którym drzemie nowy 4-litrowy wolnossący silnik zapewniający 400 KM. Każdy z nich to silnik typu boxer, z płasko i poprzecznie ustawionym cylindrami, dzięki czemu obniżony jest dodatkowo środek ciężkości. Fakt, że silnik w 718-tkach znajduje się zaraz za tylnymi siedzeniami, dodatkowo pomaga mu być jednym z najlepiej prowadzących się samochodów na rynku.

Do testów dojechała 718-tka w wersji roadster, czyli Boxster w nomenklaturze Porsche, z podstawowym dwulitrowym silnikiem. Ma 300 KM, przyspiesza do setki w 4,7 sekundy, z rozpędzanie kończy na 275 km/h. Porsche podaje, że pali średnio 7,9 litrów na setkę, a auto wymiarami jest niemalże identyczne jak 911 (997) z lat 2005-2012. Oto specyfikacja dostarczonego nam samochodu…

Specyfikacja

  • Wymiary – 4379 x 1994 x 1281 mm (dł. x szer. x wys.)
  • Przestrzeń bagażowa – 150l z przodu + 125l z tyłu
  • Masa całkowita w stanie gotowym do jazdy (EU) – 1440 kg
  • 0-100 km/h – 4,7s; 0-160 km/h – 11,1s

Wyposażenie dodatkowe

Lakier

  • Miami Blue – 10 483,00 PLN

Kolory wnętrza

  • Wykończenie wnętrza skórą w kolorze czarnym (Black) – 14 288,00 PLN

Wyposażenie zewnętrzne

  • Lakierowane osłony układu mycia reflektorów (spryskiwaczy) – 906,00 PLN
  • Oznaczenie modelu na drzwiach w kolorze czarnym – 931,00 PLN
  • Lakierowane logo „718” – 666,00 PLN

Układ napędowy / podwozie

  • 7-biegowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK) – 12 639,00 PLN
  • Porsche Active Suspension Management (PASM) z prześwitem zmniejszonym o 10 mm – 6 386,00 PLN
  • Porsche Torque Vectoring (PTV) z mechaniczną blokadą tylnego dyferencjału – 5 855,00 PLN
  • Pakiet Sport Chrono z przełącznikiem trybów jazdy – 9 951,00 PLN
  • Sportowe końcówki układu wydechowego w kolorze czarnym – 2 396,00 PLN
  • Zbiornik paliwa o pojemności 64 l – 533,00 PLN
  • Wspomaganie układu kierowniczego Plus – 1 172,00 PLN

Koła

  • 20-calowe koła z obręczami Carrera S – 10 962,00 PLN
  • Koła lakierowane w kolorze Jet Black Metallic – 5 322,00 PLN

Światła i widoczność

  • Reflektory LED z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS+) – 8 833,00 PLN
  • Pakiet Light Design – 1 330,00 PLN
  • Przednia szyba z szarym pasem przeciwsłonecznym – 506,00 PLN

Komfort i systemy asystujące

  • Tempomat – 1 437,00 PLN
  • Asystent parkowania (z przodu i z tyłu) – 3 938,00 PLN
  • Funkcja rozpoznawania ograniczenia prędkości – 1 491,00 PLN
  • Asystent zmiany pasa ruchu (LCA) – 2 608,00 PLN

Wyposażenie wnętrza

  • Sportowa kierownica GT obszyta skórą – 1 224,00 PLN
  • Sportowe fotele Plus z 2-kierunkową elektryczną regulacja – 2 049,00 PLN
  • Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna – 3 405,00 PLN
  • Podgrzewane fotele – 1 863,00 PLN
  • Wentylowane fotele – 4 150,00 PLN
  • Pakiet dla palących – 240,00 PLN
  • Dywaniki podłogowe – 479,00 PLN
  • Gaśnica – 666,00 PLN
  • Pasy bezpieczeństwa w kolorze Miami Blue – 1 224,00 PLN
  • Pakiet wykończenia deski rozdzielczej skórą – 4 949,00 PLN
  • Herb Porsche wytłoczony na zagłówkach – 1 012,00 PLN
  • System audio BOSE Surround Sound – 5 268,00 PLN
  • Apple CarPlay ze sterowaniem głosowym Siri – 1 330,00 PLN
  • Nawigacja wraz z Porsche Connect – 10 111,00 PLN

Cena

  • Cena modelu bazowego – 252 000,00 PLN
  • Cena modelu testowanego – 392 603,00 PLN
  • Cena wyposażenia dodatkowego – 140 603 PLN

Porsche jest jedną, jeśli nie najbardziej, dochodową firmą na świecie i widać dlaczego tak jest, chociażby po powyższej liście opcji, a uwierzcie mi, oficjalny cennik przewiduje zdecydowanie większe możliwości spersonalizowania samochodu. Nie zmienia to jednak faktu, że cena zaczyna się od 252 tys. PLN, a to jest cena konkurencyjna dla wielu hot-hatchów na rynku, w tym Mercedesa A 35 AMG i A 45 AMG. 718-tka w zamian oferuje tylnonapędową, dwuosobową platformę z centralnie umieszczonym silnikiem, ale mniejszą mocą niż topowy A 45 S AMG, który ma układ przeniesienia napędu na 4 koła, mieści 5 osób i jest szybszy w prostej linii. Podwozie Boxstera i Caymana też wielokrotnie uznano za najlepsze w tej kategorii cenowej (oraz w porównaniu z wieloma znacznie droższymi samochodami), a niektórzy nawet twierdzą, że prowadzi się lepiej od 911-tki. Wolniej? Tak. Ale lepiej.

Już zdradziłem jak ta recenzja się zakończy (hint: bardzo subiektywnie), ale finał znajdziecie pod koniec miesiąca w następnym wydaniu iMagazine, do którego już dzisiaj serdecznie zapraszam (a jeśli jeszcze nie czytaliście wydania kwietniowego, to znajdziecie go tutaj).

Jutro postaram się zademonstrować, jak ten samochód brzmi, pomimo że na 2020 rok jest wyposażony w nowy układ wydechowy, z obowiązkowymi filtrami OPF/GPF, a Was, tradycyjnie, jeśli macie jakieś pytania, zapraszam do komentarzy.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .